torsdag 10. november 2016

Administrativ pleieplan

Det er forskjell på en administrativ og en pedagogisk pleieplan. Under opplæringen brukes det ofte en pedagogisk pleieplan der du begrunner de tiltakene du foreslår. En administrativ pleieplan brukes til å administrere pleien til en bestemt bruker. En pleieplan er en skriftlig plan for sykepleien, og den inngår i sykepleiedokumentasjonen, som er sykepleiedelen i pasientjournalen.


Det finnes mange forskjellige typer pleieplaner, og det er for eksempel forskjell på en administrativ og en pedagogisk pleieplan. Det er vanlig å bruke ulike dataprogrammer til å skrive pleieplaner. Caroline, men han lover at han skal holde et øye med hvordan hun har det sammen med de andre elevene.


En ferdig mal for helsefagelever som skal lære seg å skrive pleieplan. Du finner også skjemaer til administrativ pleieplan. Det finnes mange ulike skjemaer som kan brukes til å kartlegge evnen til å klare aktiviteter i dagliglivet, for eksempel Barthel ADL-index og ÅKSS (Å klare seg selv). For at pasienten skal vare aktiv, oppleve mestring og få mer selvtillit.


God hygiene og hudpleie er viktig, pasienten skal føle velvære. Myk og elastisk hud er mer motstandsdyktig. Hei Sitter å jobber med en administrativ pleieplan. Brukeren jeg skriver om har cancer coli.


Jeg skal til å skrive en pedagogisk sykepleieplan og det skal gjøres i praksis i psykiatrien. Vi har fått svært lite info om hvordan sette opp denne, og har vel egentlig fått litt frie tøyler på hvordan gjøre dette. Er det en fast mal som ka.


På denne siden: helseogsosialfag. Definisjon av administrativ i Online Dictionary. Betydningen av administrativ. Norsk oversettelse av administrativ. Oversettelser av administrativ.


Vi har hatt on hjerneslag på skolen og skal skrive om Cerebella Stroke(kreativt navn fra lærerne, ikke sant?) hun har motorisk afasi, lam på høyre siden, rød på baken og inkontinent for urin. Pleieplan for Cerebella St. Hun er enke og har tre voksne barn.


De bor alle ett godt stykke fra Oslo. Kari har ett godt nettverk av venner som besøker henne jevnlig, og hun er ofte med barna på tur, og også på besøk hos dem. For langtidspasienter med pleieplan , er det i utgangspunktet … pedagogisk versus administrativ pleieplan. Sykepleieprosessen … krever at pasienten har en pleieplan.


Har hatt det er en stund siden jeg var ferdig på skolen, så noe er nok gått i glemmeboken. Det er en sykepleiejournal, der pleien til pasienten skal planlegges, og ikke minst hvordan den utføres. Hei Håper noen kan komme med noen tips.


Skal skrive en begrunnet pleieplan med utgangspunkt i 2. Leggsårene er grei, med tanke på tiltak og slikt. Det vi gjør i hjemmesyke. Men hva med hjertesvikten? Vedlagt følger pleieplan skrevet av meg som kan brukes ved hjertesvikt casus. OBS Alltid vær kritisk og skriv med dine egne ord og tilpass til egen case!


Husk å være kritisk og at dette er mitt eget samling av notater og dette kan ikke brukes som veileder. Sjekk alle faglige retningslinjer og vær kritisk. Nå har jeg fått noen mailer om jeg kan gi råd og tips til de som skal opp til fagprøven i Helsefagarbeider.


Derfor tenkte jeg at det er blir den beste måten å presentere dere min prøve som jeg hadde og ble bestått. Jeg trengte å lære meg situasjon beskrivelse og pleieplan med tiltak og begrunnelse. Denne har vært en stor hjelp for dette!


Kjempe braaaaaaaaaaaaaa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg