mandag 6. oktober 2014

Er jeg deprimert

Når man ikke er lykkelig med livet, har man en tendens til å falle inn i dårlige vaner. Dette er uvanene som kan gjøre vondt verre. Finn laveste nettpris her. Jeg tenker at testen for noen kan være klargjørende for om man er deprimert eller ikke.


Det er ikke alltid innlysende at man er deprimert. Uansett hva testen sier – hvis du har følt deg nedfor over lang tid – oppsøk legen din. Er man deprimert , kan det også være krevende å ta valg, så sliter du med å besvare de spørsmålene i. Under er det en test som har blitt lagd for å kunne vurdere stemningsleiet ditt og for å sjekke om du har symptomer på depresjon.


Helsepersonell bruker denne testen (PHQ-9) for å kartlegge om pasienten kan ha en depresjon. Testen på denne siden er anonym. Innlegg om depresjon og hvordan det er å være deprimert. Kjennetegn på depresjon. Det kan være vanskelig å vite om man er deprimert eller ikke, spesielt ettersom depresjon har likhetstrekk med en del vanlige psykologiske tilstander, slik som f. Hvordan finne ut om jeg er deprimert ? Hva skal jeg gjøre?


Er jeg deprimert

Jeg er trist, sliten og har mye smerter, er jeg utbrent eller deprimert ? Jeg har ingen venner på den nye skolen, hvordan unngå å bli mer deprimert ? Jeg blir deprimert av å se på andres vellykkede. Lurer altså på om jeg er deprimert men jeg er ikke sikker. Energien min er borte, har ingen tiltakslyst lengre, selv å pusse tenna er blitt ett ork og huset ser ut som dresden etter bombingen da jeg ikke får gjort rent eller ryddet. Vurderer å bestille en konteiner å bli minimalist å bare kaste av alt jeg eier, blir for mye greier.


SVAR: Hei og takk for spørsmål! Det høres ut som om du ikke har det så greit, derfor er det kjempefint at du skriver inn til oss. Du lurer på om du er på vei til å bli deprimert. Jeg har opplevd to ganger i livet mitt at noen forteller meg at jeg ikke er deprimert selv om jeg har fortalt dem at jeg er det. Jeg tror at depresjon er noe som hører livet til.


Er jeg deprimert

Hovedgrunnen er at livet,. Deprimert eller trist? I perioder av livet er det vanlig å føle seg nedstemt og trist. Men hvis dette varer over lengre ti er det viktig å snakke om det med noen som kan hjelpe. Mange har slitt seg ut i bekymring sorg og frustrasjonen over sykdommen til den man er glad i. Her leser du et innlegg fra Kristian Hall om hva du som pårørende kan gjøre for en som er deprimert.


Det å være pårørende til en som er deprimert er vanskelig. Ved bruk av spørreskjema kan du få et score som sier noe om. Jeg vil snakke med en lege via video. Ubehandlet varer en depressiv episode gjennomsnittlig 6-måneder, og vil ofte være tilbakevendende.


Er jeg deprimert

Det er nyttig å få snakket om hvordan du har det, og det er en styrke å vite at noen forstår litt av det du sliter med. Regelmessig samtaler med fastlegen, en psykolog eller psykiater er fundamentet i behandlingen. Men ikke overdriv, hvis du oppfattes som en som maser kan oppfordringen fort bli en negativ faktor. Legg til rette for mestring. En annen viktig kilde til nedstemthet og vonde følelser for den som er deprimert , er den lave opplevelsen av mestring.


Jeg lurer på om jeg er alvorlig deprimert. Har ingen tiltakslyst og vil bare stenge meg inne når jeg kan. Har etterhvert blitt forelsket i en mann som har kone og barn. Nå merker jeg at hele livet mitt faller i staver bare på grunn av manglende intiativ fra denne. Det siste året nå har jeg vært så utrolig mye nedfor, jeg kjenner mer frykt og angst enn glede over mine relasjoner til andre mennesker.


Er jeg deprimert

Nå har jeg ei jente som jeg er veldig glad i, men jeg har en så destruktiv tankegang. Den kan frata deg søvn, energi, venner, håp og muligheter. Mitt liv svinger som for alle andre. Jeg har fundert på om jeg er bipolar, sier prinsesse Märtha Louises ektemann ifølge Dagbladet i TV-programmet, som sendes på NRK i kveld. Jeg kan bli deprimert iblant.


Bipolar er navnet på en sinnslidelse, hvor personer opplever perioder der de er enten deprimerte eller oppstemte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg