torsdag 5. mai 2016

Gravid tørst

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Alltid lave priser på Adlibris! Velg blant millioner titler. Billig, sikker og rask graviditetstest.


Men salt bør man jo være litt forsiktig med i graviditeten, så jeg ville ikke kastet på med ekstra salt foruten du drikker ekstremt mye. Kjøp nå, test deg hjemme.

Det er normalt å være ekstra tørst når man er gravid , og man trenger litt mer væske enn vanlig. Tidlige tegn og symptomer på graviditet er uteblitt menstruasjon, kvalme og oppkast, ømme og forstørrede bryster, hyppigere vannlating og økt søvnbehov. Har de siste to, tre dagene vært plaget av volsom tørste. Helt tørr i munnen og tørst rett etter at jeg har drukket vann.


Er nå gravid i uke og formen er grei sånn ellers. Ble bekymret for om det kunne være svangerskapsdiabetes. Kosthold for gravide. Når du er gravid trenger du et kosthold som er variert og som gir tilstrekkelig av næringsstoffer.


Du trenger mer mat enn ellers for at barnet skal vokse og utvikle seg, samtidig som dine behov dekkes.

Det at jeg blir veldig tørst var et tegn jeg fikk tidlig og fikk da mistanke om at jeg var gravid. Husker det fra sist. Er ikke i nærheten av svangerskapsdiabetes. Så det trenger ikke være diabetes. Men det er sant at personer med diabetes er mer tørste , ikke bare dyr.


Trur ikke at det uansett er vanlig å få svangerskapsdiabetes allerede i uke om man ikke var på grensen til det før man ble gravid. Graviditet är en tid då kroppen behöver vätska stiger. Den genomsnittliga personen bör dricka åtta glas vatten om dagen, men en gravid kvinna bör dricka minst glas för att möta behoven av kroppen.


Det finns också en stark ökning av volymen av blod av en gravid kvinna, upp till. Jeg ble også enda mer tørst under siste svangerskap, enda jeg normalt drikker ganske mye. Det eneste man kan være litt obs på er svangerskapsdiabetes. Men dette blir sjekket ved urinprøve på hver kontroll.


Så lenge du ikke hører noe om det, så er det bare fint å drikke. Må opp å tisse ganger om natta, og da er munnen helt tørr så M. Svangerskapsdiabetes gir som oftest ingen symptomer. Kun få gravide opplever de vanlige symptomene på diabetes som ekstrem tørste , hyppig vannlatning og vekttap. Symptomer og tegn ved alvorlig svangerskapsforgiftning er kraftig hodepine, øyesymptomer, kvalme eller magesmerter. Gravide og små barn er ekstra utsatt for å bli dehydrert i sommervarmen.


Derfor er det viktig med nok drikke.

For de minste spedbarna er morsmelk det beste, men ekstra vann når barnet er tørst og ikke sultent, kan være bra. Gravide skal i utgangspunktet drikke mer væske, og vann er den beste tørstedrikken – så hell innpå! Du svetter mer nå når du er gravid fordi kroppen din er en halv grad varmere enn ellers, så bare følg kroppen og drikk når du er tørst. Du kan også få legen din til å sjekke stoffskiftet ditt, om ikke det er gjort da.


Riktig lykke til videre! Tørst er et symptom. Den gennemsnitlige person bør drikke otte glas vand om dagen, men en gravid kvinde bør drikke mindst glas til at opfylde behovene i kroppen. Har over lengre ti kanskje ett års ti vært veldig tørst om natta spesielt. Varierer hvor tørst jeg er, men kan drikke opp mot en liter vann og over det på det verste.


Tok et fastende blodsukker på jobb for en tid tilbake siden og det var ca (husker ikke desimalen eksakt). Da hadde jeg en periode hvor jeg tørstet mye. Etter jeg ble gravid er jeg blitt så tørr i munnen, og kjempe tørst hele tida! Hva i all verden skjer?


De siste mnd har jeg hatt litt plager. Føler meg tørst uansett hvor mye jeg drikker. Kjører jeg bil en halvtime er det ikke noe særlig om jeg glemmer å ta med vann.


Må jo (naturligvis) også da tisse hele tiden, også på natta. Kan ikke ligge lenge å slumre om morgenen, d.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg