tirsdag 24. mai 2016

Sjokoladekake kefir

Sjokoladekake med kefir er en saftig og veldig myk sjokoladekake i langpanne. Oppskriften er til stor langpanne. Kefir gjør underverker i sjokoladekake – og saftig er stikkordet her. Himmelsk sjokoladekake med kefir.


Dette er en kake som passer å servere til de aller fleste anledninger, for hvem liker ikke sjokoladekake ? I denne oppskriften har vi laget en deilig krem på sjokoladekaken som gjør den enda mer festfin.

En saftig og god sjokoladekake er alltid en sikker vinner, enten du skal servere den i barnebursdag eller som pausekos på en dugnad. Denne oppskriften er superenkel og kaken kan fint lages en dag eller to på forhån da blir den bare enda mer saftig. Jeg har derfor valgt å samle fem av mine sjokoladekakefavoritter her så kan du selv velge hvilken du synes ser diggest ut. Det er helg og ingenting passer vel bedre enn en skikkelig god sjokoladekake.


En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god. Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske. Har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig og stor sjokoladefondant.


Få oppskriften her.

Brownieskaken med nutella. I travle dager kan det være lett å ty til poseprodukter, men med en god oppskrift på en enkel sjokoladelangpanne er det vel så enkelt å lage en kake fra bunnen av. Se oppskriften her.


Kaken rekker til mange og elskes av både store og små. Denne varianten er så saftig at den vil umiddelbart bli en favoritt til både store og små anledninger. I denne varianten, hvis oppskrift jeg har fått av en kollega, benyttes surmelk. Tenkte bare å legge igjen en kommentar til deg her. Jeg har bakt sjokoladekake utallige ganger, men synes som regel kaken blir noe tørr, og har aldri helt blitt fornøyd.


Jeg bestemte meg for å prøve denne oppskriften din, da jeg har prøvd flere av dine andre oppskrifter og alltid blitt fornøyd. Noen som har en oppskrift på en enkel, men litt saftig sjokoladekake ? Skulle lage en helt annen sjokoladekake som tar lang tid å steke (og flere former), men så kom jeg på at jeg har jo en svin. Han forteller at kefir gjør at kaka blir svært saftig, og den holder seg saftig - lenge. Store mengder smør og sukker gjør den søt, god og sikkert ekstremt usunn, men usunt er lov til fest, legger han til.


Verdens beste sjokoladekakeoppskrift. Du ser denne annonsen ettersom nettstedet du besøker til stor del finansieres av annonseinntekter. Noen annonser ser du fordi vi tror de kan interessere deg.


Vi antar dette basert på din tidligere aktivitet på Schibsteds nettsteder og apper.

Har du kakesprøyte, kan du først dekke hele kaken med smørkrem. Deretter fyller du resten av smørkremen i kakesprøyten og avslutter med å lage lekre mønstre. Du kan også dekke kaken med vanlig, lys krem.


Nydelig sjokoladekake som holder seg saftig og myk i 4-dager i. Her er oppskriften etter ønske fra flere. Ingredienser: 2g Bremykt 2g sukker egg 2g mel g kakao ts bakepulver ts vaniljesukker ts natron dl kefir. Den gikk unna i en fart. Fremgangsmåte: Pisk Bremykt, sukker og vaniljesukker godt og luftig. Gjerne plommene først.


Så skal kaken stå i kjøleskapet og bli kald. Her er den pyntet etterpå med sjokolade og melis. Barnas beste sjokoladekake med deilig sjokoladeglasur på toppen er verdens enkleste å lage og verdens beste å spise. Perfekt til barnebursdag i travel hverdag. En god sjokoladekake er det jeg baker desidert mest.


Det er barnas favoritt og også en favoritt blant mange voksne. Heldigvis fikk jeg oppskriften og siden den gang er dette den eneste oppskriften jeg bruker når jeg skal lage en ‘vanlig’ sjokoladekake. Veldig smakfull, saftig og passe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg