tirsdag 23. september 2014

Gravid i uke 16

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Gravid uke symptomer.


Det er vanlig å kjenne litt økt hjertebank i denne perioden på grunn av den økte kapasiteten i hjertet ditt. Dette er imidlertid overhodet ikke farlig. Bekkenløsning kan også inntreffe nå. Under tema vil du for hver uke kunne lese en oppsummering av det som ble sagt i podcasten. Du kan lytte til podcasten i spilleren over eller ved å søke opp Babyverden uke for uke der du lytter til podcaster.


Fødselslege Tilde Broch Østborg: Navlesnoren er en livsnødvendig forbindelse mellom mor og barn. Nå begynner magen å vokse seg større og iblant følger også lår og rumpe med i denne utviklingen. Mange lurer på hva som skjer med eventuelle strekkmerker og disse forsvinner trolig vis aldri, men de kommer sannsynligvis til å blekne i og med at huder drar seg sammen. Jordmor og gynekolog har svart på spørsmål om uke 16. Når kan en kjenne livmoren over symfysen?


Gravid i uke 16

Bør jeg være bekymret? Går det greit å reise til syden i uke 16. Og når er det greit å fortelle andre om at jeg er gravid ? Av og til er det godt å få klage over plager eller sukke henført over små babyklær til en gruppe som opplever det samme. Da kan det være godt å treffe andre gravide. Dersom du ikke kjenner noen andre som venter barn, finnes det mange treffsteder på nettet.


Fosterets fortsetter å vokse raskt, også denne uken. Nå har det nådd en full lengde på ca. Organutviklingen er nå mer eller mindre fullført.


Gravid i uke 16

Du er nå gravid i uke , fosteret er uker gammelt. Vi bryr oss om ditt personvern. KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. I løpet av denne uka eller den neste slutter de fleste å være kvalme, om du er så uheldig å være det ennå. Siden du har økt pigmentering når du er gravid , så blir du lettere brun.


Vær litt obs på flekker i ansiktet, såkalt melasma, det kommer av hormonene. Noen vil kjenne fosterbevegelser allerede fra uke 1 eller 1 men for de fleste vil det ta noe lenger tid. Lurer på hvordan formen er, hos dere som er kommet ca. I tillegg er jeg veldig varm (føles som feber, men har ikke det når jeg måler med temp.), samt høy puls og enkelte ganger litt svimmel. Noen dager er jeg i grei form, så.


Barnet får nå plass i håndflaten din. Føttene er to centimeter lange, og hodet er omtrent tre centimeter i diameter. Han eller hun kan rynke brynene, sutte på tommeltotten og svelge vann, noe som kan føre til hikke – men det merker du ikke før litt senere. Håret har begynt å vokse.


Kroppen begynner nå å dekkes av tynt, fargeløst hår. Forrige uke kom vi hjem fra bryllupsreise, jeg er tilbake på jobb og vi har fått vite KJØNNET! Sist jeg var gravid mistet jeg desverre halvveis i svangerskapet, men da hadde jeg bare lagt på meg 3-kg MAKS og brukte de samme klærne om når jeg ikke var gravid. Har skjønt at dette er normalt, og skyldes at livmora strekkes.


Gravid i uke 16

I uke 1 og vil du nå sannsynligvis kjenne at fosteret beveger seg. Jeg er gravid i uke 16. Vekten din kan ha økt med tre til seks kilo og magen vil være større.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg