tirsdag 2. september 2014

Forsinket mens etter fødsel

Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. De ferskeste innenriksnyhetene. Hold deg oppdatert med ABC Nyheter. Hva som fysiologisk skjer i kroppen når mensen er forsinket avhenger hva som er årsaken.


Er det manglende eller forstyrrelse av eggløsningen kan blødningen bli forsinket. Hun sier videre at for kvinner som ikke ønsker å bli gravide, og som opplever forsinket eller uregelmessig menstruasjon, kan p-piller hjelpe. Menstruasjon etter fødsel ? Jeg lurer på når det er vanlig å få menstruasjon etter fødsel , og om den vil være på samme måte som før graviditeten? Hadde den 3-dager, men fikk det igjen dager senere.


Er det vanlig at mensen er uregelmessig etter en fødsel ? Er snart dager siden første dags mens. Den mensen var den første etter fødsel. Frustrerende og ikke ane når den kommer. Etter fødselen , vil kroppen din langsomt starte prosessen med å komme tilbake til normalen. Dette innebærer at du vil før eller siden få menstruasjonen tilbake.


Hvis du lurer på noe i forbindelse med menstruasjon etter fødsel , har vi samlet det du trenger å vite her. Har regelmessig mens , kan komme en dag før eller etter forventet. Så har det gått 1-dager over så har jeg testet.


Men det er som prøver. Da jeg ble uplanlagt gravid så kom jeg plutselig på at jeg skulle hatt mensen for en uke siden. Du trenger altså ikke å bekymre deg - verken om mensen dukker opp etter kort ti eller om den lar seg vente på. Noen kvinner får menstruasjon kort tid etter at blødningene etter fødsel stopper, mens andre må vente i opp til et år før mensen kommer tilbake.


Begge deler er like normalt, sier Lunøe Jæger. Jeg har enda ikke fått tilbake mensen etter fødselen , snart 13. Gikk ca år til jeg fikk den tilbake da også. Hvor fort kan man bli gravid etter fødsel ? Likevel for de som ønsker et nytt barn raskt etter fødsel er det greit å vite hvor fort man kan bli gravid. Det er også et viktig spørsmål om man ønsker å hindre en uventet graviditet.


Jeg fortalte henne da at jeg ønsket å slutte på pillen, hun sa det kunne ta litt tid før jeg ble gravid i og med at jeg ikke hadde regelmessig mens før jeg begynte på pillen(18år første gang jeg fikk mensen , tok den gang en del prøver men alt så normalt ut). Hos de fleste kvinner er menstruasjonen nokså regelmessig. Den kommer med til dagers mellomrom, men mellomrommene kan variere med noen dager fra gang til gang. Kanskje kommer den så, noe forsinket , kanskje kommer den ikke på lang tid. Etter første fødsel fikk jeg spiral rett etter renselsen og mensen kom rett etter , var ca mnd etter fødsel.


Var 1 at det var mens selv om jeg aldri har hatt den så lite. Etter det jeg beregnet skulle mensen ha kommet for 3. Du er den samme personen – både før og etter en fødsel. Dersom du ble relativt raskt gravid med første barn, går det ofte like kjapt med nummer to og tre.


De vanligste faktorene for forsinket fødsel er som følger: Feilkalkulering. Leger estimerer at graviditeten vil forekomme dager etter siste menstruasjon og det er slik de regner ut termindatoen. Fødte mitt første barn i November. Har i litt over en uke nå hatt av og på menskramper, men ingen blødning.


Er dager forsinka i forhold til syklusen jeg hadde før jeg ble gravi men har også negativ test. Renselse For de aller fleste har den kraftigste blødningen avtatt en del en snau uke etter fødselen. Det er normalt med blødning fra skjeden i 4-uker etter fødselen , da som en avtagende mens. Arbeidsgiver er pålagt betydelige plikter vedr tilrettelegging for å få den sykemeldte raskest mulig tilbake i jobb.


At arbeidsgiver har behov for å ringe sykemeldende lege for drøfting, finner jeg helt naturlig. Ser du etter noe annet? Dokumentasjon skal være vedlagt søknaden.


Samtidig kan nybakte foreldre oppleve nye utfordringer med søvn, amming og som par.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg