torsdag 9. august 2018

Marengskake med frukt

Oppskrift på en herlig marengskake i langpanne. Kaken er perfekt å servere når du får mange gjester og den smaker i tillegg himmelsk. Selve kaken tar ikke lang tid å lage, men sett av tid til steking og avkjøling før servering.


Marengskake med frukt

Når du skal lage bunnen til Pavlova, starter du med å vispe eggehviter til hardt skum i en helt ren bolle. Ha i eddik mens du visper. Her har du en supersuperdeilig og svært så sommerlig dessertkake! Kaken består av en tykk, hvit marengsbunn som dekkes med en vidunderlig god gul krem, søt pisket krem og massevis av jordbær, blåbær, kiwi og høvlet mørk sjokolade. NYDELIG, NYDELIG, NYDELIG!


Da mannen min testet kaken kom han til samme konklusjon, og vi snakker her om en usedvanlig kritisk og ikke minst erfaren kakesmakstester. Himmelsk marengskake består av en myk kakebunn som dekkes med en helt utrolig god sjokoladekrem. Oppå der har man et tykt lag. Fyll den med rips, blåbær, bringebær, jordbær og krem rett før du skal servere den. Populært på kakebordet på 17.


I stedet for å lage en stor kake, kan du variere med å lage flere små porsjonspavlovaer. Fyll kaken med sesongens frukt og bær og server den like gjerne til kaffen som til dessert. Marengskake med grillet frukt og likør. Prøv en litt uvanlig variant av den klassiske pavlovaen. Denne har grillet frukt på toppen.


Tareq Taylor har gjort det veldig enkelt,. Vaniljemarengsen smelter på tungen og blander seg herlig med den piskede kremen. Rullekaken blir god med bare krem, men jeg liker å fylle kaken med ulike typer frukt og bær i tillegg, og alle kombinasjoner jeg har prøvd ut har blitt gode. Pisk fløyte saman med sukker. Dersom du nyttar vaniljekrem er det greit å ikkje blande kremane, men smøre dei på lagvis.


Bland yoghurten saman med kremen. Toppet med eggekrem og friske bær blir dette en suksess i hvert selskap. Brun marengs kake med frukt. Fann oppskrifta i eit islandsk matblad for nokre år sidan.


Den er nydelig, og garantert sukksè. Velkommen til krem-dott-no! Mitt navn er Elin Vatnar Nilsen. Jeg er utdannet konditor og har drevet krem. På denne siden finner du basisoppskrifter, enkle dekoreringstips og masse gode oppskrifter på kaker, desserter, is og konfekt.


Marengskake med frukt

Du må bare ha meg unnskyldt om du syntes det blir FOR mye epler på krem. Jeg kan simpelthen ikke få nok! Ha litt bakepapir rundt pavlovaen og oppbevar den tørt. Pavlova kan stekes flere dager før den skal serveres. Til dessert kan du gjerne lage minipavlova.


Se for eksempel denne. Heisann, og god Fredag alle sammen! Klare for helg og 17. Idag vil eg komme med en oppskrift litt utenom det vanlige – nemlig en ekte, heimelaga marengskake. Den ene halvdelen blander du sammen med moset banan.


Dette er fyllet mellom bunnene. Resten av fløten blandes med Toblerone som er blitt skjært ned i flak. Nedskjært frukt legges sirkelvis slik at frukten dekker hele kaken. Smørbukken smeltes sammen med den siste fløteskvetten på svak varme.


Derfor lagde eg en enda større marengskake i ekte stil med både sukker, fløyte og vaniljekrem. Eg kunne absolutt hatt en felles bunn og brukt melkefri topping, men mange har etterspurt en sukkerfri variant av marengskake og det tenkte eg dere skulle få! Viktig å huske folkens! Min favorittkake er den Australske Pavlova-terten!


Marengskake med frukt

Vibekes Verdens beste Pavlova bakes med potetmel. Vi anbefaler også at du lar deg friste av Tine. Du kan lese mer om potetmelets egenskaper. Fordelen med marengskaker er at bunnen kan lages ferdig i god tid. Dessuten trenger du ikke bruke lang tid på å pynte kaken.


Bare dryss over frukt eller bær og la tilfeldigeheten råde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg