onsdag 8. august 2018

Angst og uro

Angst og uro

Vi har stort utvalg - God design - Rask levering på døren - Kjøp her! Sprell har et fantastisk utvalg av leker og barneromsinteriør. Få fjernet angst på min. Stort utvalg av lamper, farget stoff kabler og globe pærer - alt i lys på nettet. Nå er jeg skikkelig frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre.


Angst og uro

Har slitt med angst og uro i mange år men nå er det på det værste. Har konstant kraftig angst og uro. Jeg må gjespe for å klare å puste ordentlig til tider og når jeg trekker pusten dypt for å prøve å slappe av er det akkurat som om det er.


Og det kan påvirke deg fysisk også. Angst og kroppslige plager. Vedvarende angst gjør at kroppen hele tiden er i beredskap, den slapper ikke av. Det fører til muskelspenninger, økt trettbarhet, skjelving, uro. Alt det vi kan se og oppfatte ved oss selv, stripper vi også for muligheten til å styre vårt liv i negative retninger.


Større bevissthet rundt egne reaksjoner, følelser, automatiske tanker og ytre faktorer styrker vår evne til å møte psykiske vanskeligheter på en bedre måte med mindre angst , stress og uro. Det er mange kjennetegn på angst , og det er er stor forskjell på å være nervøs og redd for noe, og ha angst. Noen forsøker å dempe uroen med rusmidler, medisiner, spill eller shopping.


Psykolog Grethe Nordhelle sier vi heller kan bruke angsten til å gjøre sentrale livsendringer. På den måten kan angsten bli en veiviser. Mange mennesker sliter med angst og indre uro selv om det ikke ser slik ut på utsiden. Det samme gjelder for depresjoner, mange er deprimerte uten at det er mulig å se det på dem. Likevel vil disse tilstandene frarøve mange mennesker glede og livskvalitet.


Noen former for angst er forbundet med bestemte objekter eller situasjoner. Andre former for angst er ikke knyttet til bestemte ting, og du vet ikke hva du er redd for. Tilstanden kan være preget av vedvarende bekymringer, rastløshet, uro og irritabilitet, eller komme som plutselige anfall. Om lag prosent får en angstlidelse i løpet av livet.


Ofte opptrer angst i kombinasjon med depresjon. Det kan være vanskelig å kjenne forskjell på bekymringer og angst , eller å vite hvordan du kan forhindre at angsten utvikler seg. Tradisjonelt plantebasert legemiddel til bruk hos voksne og barn år for å lindre milde symptomer på uro , som nervøsitet, bekymring eller irritabilitet, og for å lette innsovning. Mild uro : 1–tabl.


Angst og uro

Lette innsovning: 1–tabl. Fordi hjernen forveksler ubehag med fare, er det å bli i situasjonen vanskelig og skummelt. Jeg har levd hele livet med angst , men i det siste har jeg tynnslitt nervene mine. I mitt tilfelle har jeg kastet bensin på angstbålet ved å tenke meg selv ne hva jeg kunne gjort annerledes, og hvorfor jeg ikke er noe å satse på - hverken som kjæreste eller som venn.


Hvis angsten vedvarer over tid og man opplever at den hemmer funksjon og livskvalitet kan den bli en lidelse, forklarer psykolog Sverre Urnes Johnson ved Avdelingen for angstlidelser, Modum Bad. Skal til legen i morgen og har tenkt til å spørre om å få prøve medisiner mot angst , men er veldig usikker på hva jeg eventuelt vil ha best nytte av med tanke på det jeg ønsker den skal gjøre. Blir bare mer og mer imponert over på hvilke måter kroppen sier i fra på at den ikke har det bra. Men det sier seg selv at når angsten kommer og kroppen spenner seg i lange perioder, så skjer det prosseser i kroppen som gjør at den ikke fungerer som den skal.


Vi sier ikke dette for å være lettvinte, tvert imot - å gjøre noe med egen angst er ikke enkelt, men derimot både vondt og vanskelig. Vi vet det, fordi vi har gjort det selv. Les andres historier, om angst eller det å delta i en gruppe hvis du vil vite mer før du tar kontakt.


Til dette stedet kan du gå når du vil, og bare ved å tenke på det så kan du kjenne deg mer rolig og trygg. Gjennom slike tankebilder kan du trene opp evnen til å kontrollere hvordan kroppen føles, og på denne måten greie å dempe uro og spenning. Valg av avslapningsmetode.


Hvilken avslapningsmetode du velger avhenger av flere forhold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg