mandag 30. juli 2018

Vondt i hjertet når jeg puster

Vondt bak kragebene og venstre side av kroppen ved stress. Jeg får det mest om kvelden og jeg lurer ve. Et par ganger har jeg kjent et skikkelig stikk når jeg har sittet stille, begge gangene når jeg har vært sulten. Smerten føles ut som kraftige stikk, og er veldig ubehagelig. Har noen ganger vondt i ribbeina på venstre side, og i skulderleddet.


Er veldig redd det skal være noe galt med hjertet mitt, og liker ikke å være alene lengere.

Jeg har vondt i brystet på venstre side. Det er ikke konstant vondt , men jeg kjenner det godt når jeg trekker pusten dypt. Jeg klarer ikke å ligge på venstre side - det gjør veldig vondt.


Har aldri hatt dette før og det har kommet i løpet av dagen i dag. Tok smertestillende, men det hjalp ingenting. Det gjør vondt når jeg puster inn og ut.


Det føles som en nål stikker i hjertet mitt, hva kan dette være? Det begynner ofte når jeg puster dypt inn, for eksempel ved en gjesp, og deretter stikker det hver gang jeg puster inn.

Er jo ikke noe behagelig akkurat, blir litt skremt og sånn. Jeg gikk til legen med dette, han kjente på siden min, lytta på hjertet , lungene og alt det der, men fant ingenting. Det er smerter forbundet med musklene i brystveggen. Det er vanlig at mange blir stive i de små musklene mellom ribbeina.


Hjertesvikt - Nr hjertet ved hjertesvikt har problemer med trekke seg sammen, vil hjertets volum ke. Hjertebankubehag som aldri gr vekk - Helse - VG Nett Debatt Smertene varierer, men hjertebanken kommer allti ubehagelig vondt , nr jeg legger meg ned. Varer i mer enn et par uker. Jeg fr vondt nr jeg snyter meg og nr jeg hoster.


Har de siste månedene vært plaget mer og mer med vondt i brystet når jeg puster inn. Det kommer og går i litt perioder. Ingen andre reaksjoner fysisk som hjertet , puls, svette, etc. Det er kun veldig press mot brystkassa på innpust.


SVAR: Hei jente Takk for henvendelsen. Det virker som om jeg sover på armen og presser ribbeina inn. Når jeg våkner gjør det dritvondt. Pleier og gå det av i løpet av dagen. Kjenner det godt når jeg puster god.


Kortfattet Har i perioder vondt på venstresida av brystet ved utpust og innpust.

Har skjedd 4-ganger i løpet av to uker. Etter en halvtime har jeg ikke smerter, men jeg jeg kan kjenne at det er noe som ikke er n. Hvis jeg sitter stille så merker jeg det ikke. Merker ikke noe nå når jeg sitter og skriver dette, men hvis jeg vrir overkroppen så kjenner jeg jo at jeg får vondt.


Og hvis jeg bøyer meg ned. Det er nemlig svært vanlig å ha slike smerter i brystet uten at det har noe med hjertet å gjøre. I går fikk jeg vondt i brystet, på venstre side, mellom to ribbein, like under der jeg tror hjertet er. Gjorde vondt når jeg pustet ut, og også når jeg beveget meg (vasket golvene). Trente på morgenen (styrketrening) - da var det ikke vondt , men det økte på utover dagen.


Sov godt i natt, men med. Hvis du spør hvorfor hjertet mitt gjør vondt når jeg puster , kan du også spørre om du muligens har et hjerteinfarkt. Først må jeg påpeke at vi her i ung.


Mens brystsmerter bør kontrolleres av en lege, kan de ikke alle være relatert til hjertet ditt. Brystsmerter når du puster , har ofte andre årsaker som er relatert til lungene, magen, ribbetbetennelsen og nerver i brystet. Uff, høres jo helt idiotisk ut.


Her kan du lære mer om smerter i lungene, samt tilhørende symptomer, årsak og ulike diagnoser ved vondt i lungene. Lungesmerter og lungesykdom bør alltid tas på alvor. Nå har jeg plutselig vondt for å trekke pusten når jeg puster med brystet, ikke magen.


Jeg vet at det ikke er uvanlig å ha smerter i brystet, -som ofte er muskler e. Jeg er år gammel, men hvorfor føler jeg ofte hjertet mitt vondt hvis jeg puster ,. Hjertet føles smertefullt når du puster - Brystsmerter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg