mandag 9. juli 2018

Rød og sår i underlivet

Finn laveste nettpris her. Kløe, svie og smerter i underlivet hos kvinner kan ha mange årsaker. Vi skal se på noen av de vanligste årsakene som legen din gjerne vurderer på kontoret. Når man snakker om underlivet snakker man egentlig om to ganske ulike deler med forskjellig biologi, nemlig de ytre og de indre kjønnsorganer. Når jeg ser meg i speilet, er de indre kjønnsleppene hovne og røde, og øverst ved overgangen kan jeg se et par sprekker som ser ut som små sår.


I tillegg er jeg rød og ru på innersiden av de ytre kjønnsleppene, og det svir.

Det er også vondt når jeg går på toalettet. Ved godt stell av intimområdene, holder man på den gode og myke følelsen i underlivet. Til tider kan tørrhet, soppinfeksjon eller små lekkasjer oppstå, og her finner du tips til hvordan ulike plager i underlivet hos kvinner og menn kan lindres og behandles. I noen tilfeller kan en også bli rød og sår. Noen kvinner opplever smerter under samleie.


I tillegg kan man få en tykk, litt klumpete utflod som ikke lukter. Sopp i underlivet er som oftest ikke smittsomt fra menn til kvinner, men i noen tilfeller kan det likevel smitte. Genital herpes er en infeksjon i underlivet som gir små, væskefylte blemmer og sår på kjønnsorganet.


Tilstanden kan gi en sviende og kløende følelse i underlivet.

Blemmene vil etter hvert sprekke og blir til små sår som gror i løpet av 2-uker. SVAR: Hei Det finnes plager, sykdommer og infeksjoner i underlivet som ikke handler om seksuelt overførbare kjønnssykdommer. Les mer på sexogsamfunn sine nettsider her. Tørr og sår i underlivet. Pass opp for overdreven vasking av underlivet.


Det kan gi deg brysomme plager. Av og til klør jeg slik at jeg blir rød og hoven. I svangerskapet er kvinnen utsatt for å få soppinfeksjon i underlivet.


Ja, i noen tilfeller kan det være det første symptomet. Det arter seg som hissig rødhet på kjønnsleppene og rundt skjedeåpningen. Ofte forligger en osteaktig, cottage cheese-liknende utflod. Kløe i underlivet er ikke uvanlig og kan gi mye ubehag.


En del årsaker er enkle å behandle, men mange sliter med kløe gjennom flere år og får kun midlertidig bedring ved behandling. Hei jeg er en jente på år og hadde sex for første gang for uker siden. Jeg merket etter jeg hadde samleie at tissen min ble rød og fikk store røde klumper rundt seg, jeg er også veldig sår rundt skjeden og det klør over alt.


Lurer på om noen som kan gi meg noen tips. Blir utrolig fort sår i underlivet når jeg og kjæresten har sex, eller altså, etterpå. Jeg blir fort våt og blir veldig våt, så er ikke det som er problemet heller.

Tror heller ikke det er sopp, for dette kan komme når vi ikke har hatt s. Alle pasientinformasjonene er basert på artikler skrevet for leger i Norsk Elektronisk Legehåndbok (NEL) og forfattet av NEL-redaksjonens leger, med mindre annet er oppgitt. Sår i underlivet skyldes som regel kønssygdomme, men kan også opstå af andre årsager. Vondt rundt vagina, rød og ekstremt sår ! Kommer underlivet ditt i kontakt med et stoff det ikke liker, kan huden flamme opp med et rødt, kløende utslett, ofte også fulgt av små blemmer. Gjør det enkelt, dropp produkter du mistenker at forårsaker utslettet og hold deg til parfymefrie såper når du vasker underlivet. Symptomer på sopp i underlivet er ofte kløe, svie eller smerte ved sex.


Kvinner merker gjerne at de kan få tykk, hvit og illeluktende utflo og menn kan oppleve sprekkdannelse på penis. Genital herpes: Herpes infeksjon i underlivet smittes seksuelt, og kan skyldes både type og type Herpes. Intertrigo: Intertrigo er en betennelse i hudfoldene.


Risikofaktorer er varme, svette og overvekt. Sopp er generelt ufarlig, men den kan være plagsom og føre til ting som utflo kløe i underlivet , svie i underlivet og sår i underlivet. Den mest vanlige årsaken til underlivssopp er candida, som er en gjærsopp. Denne får ofte fotfeste i tilfeller hvor bakteriefloraen i underlivet kommet ut av balanse. Enhver kvinne vil sannsynligvis oppleve underlivsplager minst én gang i livet.


De vanligste symptomene er utflo lukt, kløe, smerte og underlivssvie. Disse symptomene fører til at det er vanskelig å sitte stille, du kjenner stadig at noe ikke er helt som det skal der nede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg