tirsdag 3. juni 2014

Slimhoste kjerringråd

Hoste - kjerringråd Hoste. Se dette kjerringrådet mot hoste og bli kvitt hosten en gang for alle. Så snart et fremmedlegeme kommer dit vil hosterefleksen gjøre seg gjeldende. Alt fra spedbarn til barn og voksne, til og med en hun kan ha hoste.


Dette er slimhoste. Derfor bør man ikke bruke hostedempende midler ved slimhoste. En slimhoste kan være mer alvorlig enn en tørrhoste. Høsten er her og vinteren kommer raskt. Tørrhoste er irriterende, men som regel helt ufarlig.


Få ekspertenes beste råd mot tørrhoste, enten du sliter du med tørrhoste etter forkjølelse eller tørrhoste om natten. Har du langvarig tørrhoste kan det skyldes alvorlig sykdom. Min far har hatt voldsom slimhoste i det siste, og jeg har prøvd å finne ut av hva som er best for han å gjøre. Kjerringråd mot slimhoste har jeg ikke så veldig mange av, men jeg kan jo fortelle hva som funker for meg?


Men jeg bruker en blanding av midler fra legen og triks jeg har lært meg på egenhånd. Men det finnes andre metoder for å kvitte seg med hosten. Her får du blant annet oppskrift på vidunder-urte-hoste-te.


Hvordan behandle slimhoste ? Slimhoste kan behandles med Bisolvon som inneholder Bromheksin. For voksne og barn over år. Endelig en rynkekrem som virker. Alle pasientinformasjonene er basert på artikler skrevet for leger i Norsk Elektronisk Legehåndbok (NEL) og forfattet av NEL-redaksjonens leger, med mindre annet er oppgitt.


Bisolvon hjelper kroppen med å fjerne slimet ved å gjøre det tyntflytende og dermed lettere å hoste opp. Jeg har vært hos legen min med han, men han har ikke høy crp, ikke feber, ingen ulyder i lungene, men har hovne mandler og får noen hostekick innimellom som ikke ligner grisen! Legen sier at de ikke kan gi han noe og at det må bare gå seg til. Mye slim, og brekker seg. Hadde han endelig fått kast.


Duchennes muskeldystrofi (DMD) er ikke bare den vanligste formen for muskelsykdom hos barn, men også en av de alvorligste. For de fleste er dette en ukjent sykdom, derfor er det viktig å øke. Ved slimhoste blir slimet mer tyntflytende og lettere f opp. Når folk hoster i over uker blir de ofte redde og tenker på kreft. Men hva er egentlig de vanligste årsakene til kronisk hoste og hva kan man gjøre for å bli kvitt denne hosten?


Har du slimhoste er det viktig at slimet kommer opp fra luftveiene. Luftveisinfeksjon, blant annet rhinitt, sinusitt, laryngitt, akutt bronkitt og pneumoni. Ofte periodevis hoste om natten.


Solvipect fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Hos barn kan det i noen tilfeller være brekninger eller oppkast av slim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg