torsdag 5. juni 2014

Hodepine graviditetstegn

Vanlige graviditetstegn. Du er trøttere enn du bruker å være. Du har hodepine eller er svimmel. Stikking i brystet. Vonde, større bryst er vanlig. Støl i kroppen uten å ha trent? Kan være barn på vei! Mensenmurringer i magen. Hovenhet i skjeden. Tegn på at det skjer noe der nede?


Prøver du å bli gravi og lurer på om noe er på gang? Det kan være stress, kav og mas, stramme nakkemuskler eller lignende. I starten av svangerskapet kan plutselige økninger av hormoner gi hodepine hos noen. Forandringer i hormonene kan føre til at mange opplever hodepine.


Trodde det va pga stiv nakke eller noe jeg, men dager! Paracet hjelper ikke. Mange kvinner venter i spenning etter å kjenne tegn på at de er gravide. Noen blir kanskje nervøse fordi de ikke har merket noe ennå. Det er viktig å huske på at alle svangerskap er ulike, og det er også graden av symptomer.


Tidspunkt for de ulike symptomene vil også variere fra kvinne til kvinne. Selv om positiv graviditetstest og uteblitt menstruasjon er de eneste sikre tegnene på graviditet, kan kroppen røpe seg på mange andre måter også. Blødende tannkjøtt, smerter i korsryggen, metallsmak i munnen og flere andre rare symptomer kan være tidlige tegn på graviditet. Vi anbefaler at kvinner som tar migrenemedisiner av type triptaner, venter med å amme et par timer til den verste hodepinen er over. Det er svært lite medisin som går over i melken i utgangspunktet, og etter noen timer er det enda mindre.


Også risiko å la være å behandle. Nordeng mener flere gravide med migrene burde få behandling. Gravid uke til 12. Hvis du har vært kvalm, vil du kanskje oppleve at dette gradvis går over. Fosteret begynner å ligne et menneske og alle anlegg til organer er dannet.


Egget og sædcellen har smeltet sammen til en klump av celler som deler seg med rekordfart, og nå bruker egget noen dager på å finne et passende sted i livmoren der det kan grave seg ned og ligge godt beskyttet. Tidlige graviditets tegn og symptomer kan noen ganger forveksles med PMS. Noen symptomer er uvanlige (endringer i brystvortefarge) og kan ikke være relatert til PMS. Dette er like vanlig som det motsatte, og det er ingenting i veien for å ha sex så mye man ønsker under et normalt svangerskap.


Da vi var på sykehuset igjen for å veie babyen, spurte jeg barnelegen der om det var vanlig å ha veldig hodepine etter fødselen, om jeg kunne være dehydrert eller noe? Hodepine som bivirkning. Hun spurte om det ble bedre når jeg la meg ne og det gjorde det, for jeg sov hele nettene uten problemer.


Jeg tok blodprøver for en knapp måned siden, og urinprøve for et par uker siden. Jeg tar paracet når det er uutholdelig, men prøver å holde meg fra det når det ikke er like intenst. Kaffe hjelper også på, og på lørdag endte jeg med å ta paracet og fire kopper kaffe fordi det var så ille! Her er tegn og symptomer på at du er gravid.


Mange gravide kvinner opplever ofte tidlig i svangerskapet graviditetstegn og graviditetssymptomer som at de for eksempel er trøttere enn hva. Morgenkvalme er et klassisk symptom på graviditet. Men ikke noe som tydelig graviditetstegn.


Er litt nervøs eller ja redd for at det ikke videreutvikler seg det som er, om dere skjønner hva jeg mener. Kvalme er bokstaver langt og inneholder vokaler og konsonanter. For info som ikke er relatert til kryssor så kan du slå opp kvalme i ordboka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg