tirsdag 21. juni 2016

Mørk utflod

Les om Brun utflod. Finn klinikker, priser og les anmeldelser. Brun utflod er en svært vanlig årsak til undring eller bekymring hos kvinner, selv om de fleste episoder med brun utflod ikke er noe å bekymre seg for. Utflod er et sekret av væske eller slim som skilles ut fra skjeden hos alle kvinner. Dersom utfloden blandes med små mengder blod vil den kunne skifte farge til brun.


En mørk brun utflod er vanligvis blødningen. Fargen kan variere fra rosa til blek rød eller mørk brun. Under implantasjon av det befruktede eggcellen er de blodårene som er skadet av livmorveggen kjører lys, noe som kan føre til noe tap av blod. Vanligvis merkbar som rosa løsrivelse, rød blødning eller lys til mørk brun utflod.


Det å ha utflod er et sunnhetstegn. Utflod er sekret fra skjeden, og det at du har utflod betyr at alt fungerer som det skal. Skjeden er selvrensende, og utfloden er et resultat av denne prosessen, forteller sykepleier ved Sex og samfunn - senter for ung seksualitet Evelyn Simonnes. Utflod og skjedebetennelse (skjedekatarr) Hva er utflod - og hva er normalt? Utflod er oftest gulfarget eller melkehvit, og forekommer i alle aldre.


Rundt prosent av alle fruktbare kvinner synes utflod er plagsom og bruker daglig truseinnlegg eller bind. Plutselig i dag var en del av kontaktene mine borte. De jeg bruker mest. Har mine kontakter fra Telenor.


Gikk inn på appen og synkronisere, men det skjedde ikke noe. En sjelden gang er brunlig utflod tegn på en spontanabort er på gang. Det skjer av og til at kroppen avviser noe som ikke har livets rett. Allikevel de aller fleste av de gravide som opplever dette fullfører svangerskapet uten ytterligere problemer.


Normal utflod består av væske og avstøtte celler fra skjeden og livmorhalsen, og slim fra kjertler i livmorhulen. Det kommer mest utflod rundt eggløsningen. Utflod blir laget av små kjertler i livmorhalsen og slipper ut en væske som holder miljøet i skjeden stabilt. Utflod fra skjeden som lukter vondt, klør eller kommer i unormale mengder er ikke normalt og kan skyldes blant annet infeksjon eller betennelse.


Det er veldig viktig at vi har utflod. I vår veiviser kan du lese mer om ulike årsaker til unormal mengde utflod og når du bør ta kontakt med lege. Jeg begynte igår med skikkelig brun utflod. Ikke for å være kvalm eller noe, men det ser ut som mørk bæsj fra skjeden. Har noen ganger hatt det i det jeg får mensen, men nå er det midt i syklusen, og jeg skal ikke ha mensen før om ukers tid.


Eneste jeg kan tenke meg at det er, med tanke på tids. Den kan gjerne bli litt tykkere og seigere enn når man ikke er gravid. Er utfloden økt og illeluktende ved graviditet, eller om fargen endres til brun, grønn, rosa eller gul, bør du ta det opp med jordmoren eller legen din. Vanligvis er det ikke alvorlig, men det er noen grunner til at det er viktig å gjøre.


Jeg lurer på om dette bare er er mensen eller bare brun utflod. Den er på en måte litt mørke brun, men den lukter ikke noe uvanlig eller stramt. SVAR: Hei, og takk for at du skriver til ung.


Spotblødninger som du beskriver, er en normal bivirkning ved bruk av p-piller, spesielt lavdosepiller som Almina. Jeg går på Diane p-piller, og de siste månedene har jeg fått mørk utflod og blødninger nærmest konstant etter én uke inn i nytt brett. Ofte kommer det masse friskt og koagulert blod på papiret da jeg er på toalettet, gjennom en hel dag, annen hver eller flere dager i strekk. Ikke direkte så mye som når jeg har mensen, men likevel. Ved første øyekast ser det nesten brunt ut.


Vi har dårlig lys på badet, så når jeg har sett på papiret i ordentlig lys så viser det seg at det er mørk gul farge på papiret, kanskje med en sjattering av brunt. Helsenett ble opprinnelig utviklet som ledd i det forebyggende arbeidet drevet av Den norske lægeforening, Norges Apotekerforening og Den norske tannlegeforening i samarbeid med et stort antall fagfolk, pasientorganisasjoner og institusjoner. Hvis tispa spiser for mange etterbyrder kan hun fort få diare som kan skape uro i valpekassa de nærmeste dagene.


I løpet av 6-timer bør alle etterbyrdene være ute. Mørk grønn til blodfarget den første uken og etter dette skal det avta og forsvinne i løpet av den andre uken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg