mandag 21. september 2015

Luft i vagina

Det er mye verre med de (oftest menn) som høylydt fiser og raper under akten. Også ved samleie er det mange som opplever dette. Om penis trekkes for langt og for fort ut, vil ikke skjedeåpningen klare å lukke seg raskt nok, og luft kan slippe til.


Siden det normalt ikke er luft i skjeden, vil neste bevegelse gjøre at luften presses ut igjen og kunne skape disse flaue lydene. Det er ikke unormalt at lydene kan komme ut lenge etter samleiet er avsluttet. Diese wird dann durch die natürliche Kontraktion der vaginalen Muskulatur ausgetrieben.

I det siste har vaginaen min putret og boblet noe til tider, akkurat som hvis luft presses ut etter sex. Noen som vet hva dette kan skyldes, og om det er normalt? Går 3-km de fleste dagene på jobb. Prøver å gå eller sykle til butikk og kor. Nå har jeg høstferie.


Håper på noen fine turer i fjellet kommende uke! Da dette kan forårsake luftemboli, en blokkering av en blodåre på grunn av en luftboble. Leste at man bør unngå oralsex pga faren for at mannen kan blåse luft inn i vagina , det kan være dødelig (!) for både mor og barn!

What a turn off - for ikke å si komisk! Hva mener dere gutter? Intet er så usexy som en vagina som gir ( luft ) lyder under samleie. Er det noen som fiser med musa? Partneren din bør ikke blåse luft inn i vagina , da dette kan forårsake luftemboli, en blokkering av en blodåre på grunn av en luftboble.


Den siste uken har jeg merket at det kommer ubehagelig mye luft ut av vagina , som når jeg reiser meg, beveger meg så kommer det akkurat som små promp. Føle det blir litt sånn vakum, at han presse inn luft med penisen av og te. Jeg sliter med tilbakevendene depresjoner, skyldfølelse, og liten selvfølelse. Har ok dager innimellom.


Det gjorde meg verre, opplevde jeg. Jeg har lært at jeg er en ress. Jeg trengte å opptre som to personer i barndommen, for å holde på hemmeligheter. Det kommer av at det dannes gass i magen under fordøyelsen av den maten vi spiser.


Noen opplever å få mer luft i magen ved graviditet. Når man er gravid skjer det en rekke forandringer i kroppen som kan føre til at man får vondt og luft i magen. Utflod fra skjeden som lukter vondt, klør eller kommer i unormale mengder er ikke normalt og kan skyldes blant annet infeksjon eller betennelse.


I vår veiviser kan du lese mer om ulike årsaker til unormal mengde utflod og når du bør ta kontakt med lege.

Queefing er vanlig.

Det er helt naturlig at det kommer luft inn i vagina når man fører en penis – eller et sexleketøy – inn og ut, og at luften også blir presset ut igjen. Eller fittepromp, som mange ganske beskrivende kaller det. Da er skjeden allerede våt og utvidet og luft kan komme inn.


SVAR: Hei jente år. Så fint at du skrev til oss. Lekkasje av luft eller avføring kalles anal inkontinens. Det kan skyldes forandringer i og rundt analkanalen, eventuelt svekket lukkemuskel.


Helsenett ble opprinnelig utviklet som ledd i det forebyggende arbeidet drevet av Den norske lægeforening, Norges Apotekerforening og Den norske tannlegeforening i samarbeid med et stort antall fagfolk, pasientorganisasjoner og institusjoner. I overgangsalderen reduseres produksjonen av kjønnshormonene østrogen og progesteron, noe som kan føre til at man utvikler plager man ikke har hatt tidligere i livet. Her kan du lese mer om hva du kan gjøre for å takle dem på best mulig måte. Luft i magen - kjerringråd.


Manglende kontroll over avføringen kan være et resultat av høy alder med dertil hørende svakere muskler og muskelkontroll.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg