onsdag 7. oktober 2015

Jeg har angst

Få fjernet angst på min. Finn laveste nettpris her. Lær deg kjennetegnene. Hvordan kan du vite om du har en angst som er så sterk at du bør søke behandling?


Jeg har angst

Noen kjennetegn er mer grunnleggende enn andre, og noen er spesifikke for bestemte angsttyper. Jeg tenker at det blir viktig at du tar kontakt med fastlegen din og forklarer hvor strevsom dette er for deg akkurat nå. Man kan også ta tester. Jeg tror det ville vært lurt med ny henvisning til BUP.


Du kan velge å skade deg eller du kan velge å la være. Hva er det verste som kan skje hvis du ikke skader deg? Hva ønsker du å oppnå ved å skade deg? Jeg jobber på et lager som vikar, er innleid fra et vikarbyrå. Vikarbyrået har gi meg bukse, genser og verne sko.


Med tre barn så har je. Prøv følgende og test om du har angst. Test om du har angst. Du bør alltid huske på at fysiske symptomer, kognitive symptomer og atferdssymptomer kan indikere høye nivåer av stress. Mer enn av dem som har en angstlidelse, har fått denne før de fyller år.


Vi tror at mange av disse kunne ha vært hjulpet om de hadde fått kunnskapsbasert behandling. Angst er ubehagelig, men ikke farlig. Det finnes forskjellige typer angst , men fellestrekk er følelse av frykt eller sterkt ubehag. Du kan bli kvitt angsten eller lære å håndtere den bedre, med rett behandling og ved hjelp av egen innsats.


Jeg har angst

Kunnskap og informasjon om angst kan også gjøre det lettere å oppsøke behandling, og øke forståelsen av hvorfor behandlingen er som den er. Hvis du føler at angsten går ut over livskvaliteten din, og for eksempel stopper deg fra å gjøre det du pleier eller har lyst til å gjøre, kan det være lurt å oppsøke hjelp for å bli kvitt den. Jeg sliter med det samme, men her har det skjedd ting på kollektivtransporten som som førte til at jeg fikk angst for det i ettertid.


Ann og jeg snakker av erfaring. Har fått legeerklæring slik at jeg kan kjøre egen bil alle steder jeg skal. Den her video er måske den mest nervepirrende jeg nogensinde har valgt at uploade. Men jeg deler det, fordi jeg synes at det er så ufatteligt vigtigt at vise, hvad det der angst er. Kan si jeg kjenner meg igjen i så og si alt du nevner her.


Jeg har angst

Jeg og bekymrer meg for alt mulig hele tiden, ser for meg det værste som kan skje, tror alle rundt meg dømmer meg, noe jeg mistenker er generalisert angstlidelse om du har hørt om det. Symptomene som hodepine, ekkel følelse i magen, utmattelse opplever jeg også, og er noe jeg tror kommer hos meg pga. Har du opplevd en sterk følelse av ubehag eller uro? Det kan også være at du har hatt angstanfall.


Du har kanskje spurt deg selv: Har jeg angst ? Da jeg kom ut av tunnelen ved hengebroen ved Larvik, regnet det noe veldig. Fikk rett og slett panikk, skriver damen som siden har slitt med angst for broer. I barne- og ungdomsårene kalte man det faser og problemer.


Jeg har angst

I ettertid ser jeg at dette var angstperioder. Og da vet jeg jo ikke om jeg bare har angst eller om jeg har fått i meg noe jeg ikke tåler. Jeg har hatt angst hele livet.


Om jeg ikke hadde angst før, har jeg det ihvertfall nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg