mandag 12. oktober 2015

Gravid menssmerter 2 trimester

Er gravid i uke 20. Og har hatt noe menssmerter tidlig i svangerskapet. Så har det blitt borte, men er tilbake med full kraft igjen nå. Smertene ligger i bekkenet på sidene ved lovehandles hvis dt forklarer noe. Menssmerter i svangerskapet.


Mange gravide bekymrer seg for dette, men småblødninger er også veldig vanlig. Den trygge siden om svangerskap fødsel gravid gravide uke til uke termin jordmor spørsmål svar fødsel eggløsning. Jeg er gravid i midten av trimester. Jeg føler meg i god form og trener 3-gagner i uk. Sterke menssmerter - men likevel gravid.


Dere med menssmerter i begynnelsen. Tok veldig lang tid før jeg sluttet å tro at mensen var rett rundt hjørnet, kjentes jo akkurat sånn ut i starten. Lungene forberedes og barnets vekt øker raskt nå. Det er stor variasjon på fosterstørrelse, mengde av fostervann og den gravide sin kropp.


Dette gjør også at det er store variasjoner av omfanget av magen til den gravide. Søkeord: vaginalblødning, skjedeblødning, blødning fra skjeden, blødning Blødning under graviditeten kan ha mange ulike årsaker som kan arte seg på forskjellige måter. I de fleste tilfeller er blødninger tidlig i svangerskapet ufarlige, mens blødninger senere i svangerskapet alltid bør. Akkurat slik hadde jeg også! Så man nesten ikke vet hvor man skal gjøre av seg.


Hadde det i natt også. Men det er ganske likt på urinveisinfeksjon-smerter,så jeg vet ikke helt. Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Mange (de fleste?) har menssmerter i første trimester når de er gravide. Jeg har hatt det begge ganger og denne ganger er de tidvis ganske sterke. Så det er ikke et negativt tegn, men forstår at det føles slik. Gratulerer med graviditeten!


Fra jeg våknet i dag har det vært bedre, og nå helt borte. Var på UL for uke siden og alt var bra, men nå er jeg skikkelig bekymret. Etter år uten prevansjon og x antall ivf forsøk (som har resultert i en skjønn liten gullunge) lurer jeg litt på om vi faktisk har fått det til på gamle måten sånn helt tilfeldig. Men, har også menssmerter , men ingen blødni. Siste anonyjeg har hatt smerter i nederste del av mage idag, som menssmerter , begynte å springe masse på toalettet og ringte legen min.


De sender på dyrking og jeg ble satt på Selexid. Tror det er ganske vanlig å sette på kur når de mistenker uvi hos gravide , så dyrker de for sikkerhets. Overgang til nytt trimester representerer også en overgang i svangerskapet ditt, hvor du vil kunne oppleve at nye symptomer oppstår, eller at tidligere plager blir borte. Det skjer selvsagt ikke over natten, men i en overgangsfase.


Fosteret har også inndelte vekstperioder i forhold til trimestre. LES OGSÅ: Slik regner du ut din termin. Søk opp varen på prisjakt. Noen vare settes opp like før Black Friday slik at førprisen blir høy, og det virker derfor som om det er billigere enn det egentlig er. Som regel sjekkes blødninger med ultralyd for å finne årsaken.


Det er ikke alltid at gravide blir henvist til ultralyd for små blødninger som antas å være ufarlige. Mange har også ventet med å fortelle det til ”alle”, selv om de nærmeste har visst det i flere uker allerede. I andre trimester har du også hatt tid til å venne deg til tanken, og fått smakt på ordene ”jeg er gravid ”. Da føles det kanskje bare koselig å kunne fortelle det til naboen, kolleger eller andre du ikke treffer så ofte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg