onsdag 22. juli 2015

Gravid 40 + 4

Rask og trygg leveranse. Treff andre voksne på møteplassen for oss over år. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, kanskje høre andre.


Så er jo spørsmålet, burde jeg ringe legevakten og hva kan de hjlpe meg med?

I løpet av de første -ukene etter fødselen vil livmoren skrumpe og nærmes seg normal ikke- gravid størrelse. Jeg har jo sikkert b. Vekten av livmoren mer enn halveres i forhold til vekten like etter fødselen allerede i løpet av den første uken. Hvis mor ammer, vil livmoren etter uker være omtrent så stor som den var før fødselen. Når en dame på over år blir gravid på naturlig måte, så er hun faktisk ikke for gammel.


Og barna tar ikke skade av å mangle besteforeldre heller. Det er ikke en gang noen garanti at man får beholde foreldre og besteforeldre bare fordi foreldrene fikk barn i ung alder. Men kun måneder på vei.

Tidlig ennå, og man vet jo ikke hvordan det vil gå. En del kan bli gravide i -årene, men vil ikke kunne bære fram og føde et friskt barn, forteller Tanbo. Fra fosterlivet er vi utstyrt med et visst antall egg.


Eggene tas fra denne banken og når det er tomt, kommer du i overgangsalderen. I tillegg er det slik at når årene går, så vil de eggene som er igjen være av dårligere kvalitet. Ikke rart man blir forvirret. Hvordan man teller uker kan ha noe å si for kommunikasjonen mellom den gravide og helsepersonell.


Gravid uke 3 og 41. Lengden er fra til centimeter. Svangerskap (eller graviditet) hos mennesker varer til uker, ca. De første ukene regnes som første trimester.


Den gravide må gi skriftlig samtykke før det tas prøve til RhD-typing av fosteret fordi den nye metodikken er fosterdiagnostikk etter bioteknologilovens bestemmelser (§ -3). Med fosterdiagnostikk menes undersøkelse av fosterets celler, foster eller en gravid kvinne med det formål å få informasjon om fosterets genetiske egenskaper eller for å påvise eller utelukke sykdom eller. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Hei, jeg er helt ny på denne siden.


Forresten veldig mye interessant å lese. Ble overraska da jeg tidligere i sommer fant ut at jeg var gravid , eh, jeg trodde jo at jeg hadde kontroll på dette.

Tenkte litt på å få et barn til for ca. Termindagen er her! Artikler på Lommelegen er. Cheng AC, Holmes M, Dwyer DE, Irving LB, Korman TM, Senenayake S, et al. Rush B, Martinka P, Kilb B, McDermid RC, Boyd JH, Celi LA.


Ser det er mange som spør hva som er normale verdier i svangerskapet. Har derfor hentet dette fra boka Klinisk kjemi av Jacob A. Stakkestad og Arne Åsberg. Det er vanskelig å si hvor stor babyen vil være når han eller hun blir født.


Når du er gravid er det viktig å spise sunt og variert,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg