mandag 3. august 2015

Når avtar ømme bryster

Jeg pleier som regel å ha veldig ømme bryster uka før jeg skal ha mens, men det har jeg ikke fått denne gangen. Synes det er litt forvirrende, siden ømme bryster skal være et tegn på graviditet, men samtidig er det for meg helt vanlig å få når jeg ikke er gravid. Ofte er det ingen åpenbar årsak, og det går over uten behandling. Det er svært vanlig å ha vondt i brystene, men hvis smertene går utover livskvaliteten din, bør du besøke lege. Hjelpemidler til ømme bryster.


Helsedirektoratet har noen tips til deg som sliter med ømme bryster.

Finn en godt tilpasset bh, eller en som gir mer støtte. Bruk sports-bh ved trening. Det finnes også smertestillende gel eller lotion som fungerer godt mot smerter i brystene.


Noen andre her som har opplevd å IKKE ha ømme brystvorter men likevel fått positiv gtest? Vet at egget kanskje ikke er ferdig festa engang. Den vanligste årsaken til ømme bryster er hormonendringene som skjer i løpet av syklusen din.


Du er mest utsatt for dette i dagene før du skal ha mensen. Gratulerer, du er gravid! Har du ømme brystvorter og mensen ikke kommer når den skal, så er du kanskje gravid.

Kjøp en graviditetstest og få svaret. Jeg har ømme bryster , er det normalt? Mange blir veldig ømme i brystene, særlig brystvortene.


Det kan kjennes litt ømt når man kommer borti dem, eller også for noen uten at man kommer borti dem. Kjennsgjerningen er at kjertlene i brystene vokser for å kunne produsere melk. Både menn og kvinner kan oppleve ømme bryster , selv om årsakene til smertene kan være annerledes.


I mange tilfeller, ømme bryster er symptomer på graviditet, pubertet og andre normale forhold som ikke er grunn til å slå alarm. Når du træner, skal damerne have ekstra støtte for at kunne klare de bevægelser og det pres, du udsætter dem for. Har ømme bryster , vært til undersøkelser, har p-stav, er det normalt? Er redd for at det er kreft. Kan snakke for min egen del, jeg pleier å få litt ømme bryst før eggløsning men vedvarer ikke og får ømhet igjen par dager før mens.


PMS), oppstår når hormonene er ute av balanse. Kan man få ømme bryster når de vokser? Stress er bare en av mange årsaker til endokrin ubalanse. Mangel på mosjon, dårlig ernæring, giftstoffer og mange medisiner kan også sette hormonene østrogen og progesteron ute av sync, forårsaker brystene å bli ømme. Har en følelse av at jeg kan ha blitt gravid i helgen (lørdag), og har nå ømme bryster , noe jeg ellers ikke pleier ha (ikke ved pms osv).


Man kan vel ikke få symptomer så tidlig? Regner med det er placebo, men er det noen som har likende erfaring likevel? En annen ting er null utflo hvilket je.

Når smertene ikke varierer med menstruasjon, finner man ofte ingen klar årsak til smertene. Som regel dreier det seg om ømme cyster eller knuter i brystet. I puberteten (mer enn prosent gutter i puberteten opplever å få ømme , store brystvorter og eventuelt bryster med volum) Alderdom (testosteronet synker med alderen og det skjer en økning av kvinnelige hormoner, som gir større bryster ) Forekomsten av gynekomasti hos voksne menn er mindre enn prosent. Er det noen som vet når dette med ømme bryst avtar ? Er man øm gjennom hele svangerskapet, eller forsvinner det etterhvert? Jeg er gravid i uke men kjenner f. Kjenner at jeg nesten blir litt nervøs når det e. Mange får større og fastere bryster når de er.


Jeg merket at jeg hadde ømme bryster , og det pleier jeg jo å få noen dager før mensen, så jeg ventet bare på den. Har veldig ustabil sykluss, så jeg vet ikke når jeg skulle ha begynt å kjenne etter symptomer. Menslignende smerter fikk jeg noen dager etter brystene begynte å bli ømme , så da var jeg sikker på at mensen kom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg