tirsdag 8. desember 2015

Murring i korsryggen gravid

Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Jeg er en kvinne på år. Er litt øm i underlivet også. Dette utløser en smerte ved vannlating.

Forrige gang gikk jeg gravid i uker uten et eneste symptom (ikke planlagt) og nå er jeg prøver. DPO i dag og det er rart i korsryggen. Nå har jeg lest en del på forskjellige forum sng symptomer og graviditet. Vanlig med verk i korsryggen og murringer? Graviditeten medfører en lang rekke endringer i kroppen, helt fra de første symptomene på at du er gravid , til vondter og plager når du går høygravid.


Her er fem typiske gravidplager – og tips til hvordan du kan håndtere dem på best mulig måte. Føler det stikker litt ved eggstokkene og murrer på en måte, og har skikkelig mensenverk i korsryggen.

Noen andre som opplever dette? Mensensmerter, murringer i korsryggen og magen. Murring i rygg og mage i uke 35… skrevet i 3. Uke 4: Du har sannsynligvis ikke merket noe til svangerskapet ennå.


Disse smertene satt langt nede i korsryggen , strålte litt ned mot. Det er ikke direkte vondt, jeg tar feks ingen smertestillende. Det er likevel ubehagelig og jeg kjenner jeg blir litt urolig av det.


Det kjennes litt som konstante menssmerter. I øvre del av korsryggen (lumbal rygg) kan dette gi disse symptomene i enten bare underlivet eller også i korsrygg, lår, halebein og symfyse. Har du smerter i korsryggen ? Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. Alle fødslene her har startet med murring i ryggen.


Nyere forskning viser at kvinner som har født flere barn har større risiko for å utvikle bekkenplager. Alt du beskriver opplevde jeg da jeg ble gravid. Testikkelkreft gir vanligvis ikke smerter i selve testikkelen.

Har også litt murring i korsryggen , samt at legen for en ukes tid siden. Et vanlig symptom er tyngdefornemmelse i underlivet som skyldes svekket. Korsryggen var et helvete den første uken men nå er den mye bedre. Det er i seg selv og uten andre symptomer, er absolutt ikke noe som taler i retning av alvorlig sykdom, men det er selvfølgelig riktig å få det undersøkt.


Du spør meg om hva du bør be fastlegen om å undersøke. I løpet av denne perioden har du eggløsning, og siden du nå er gravid , har du også hatt samleie på riktig tidspunkt. Egget møtes av oppimot 5millioner sædceller, som alle kjemper om å komme først frem til egget, befruktningen skjer og eventyret er i gang.


Uke 3: Celledelingen er i gang i rekordfart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg