mandag 14. desember 2015

Hvordan skjule graviditet

Hvordan skjule symptomene? Alle gravide er forskjellige når det kommer til antall symptomer, og hvor kraftig de slår ut. Ligger du strak med ekstrem svangerskapskvalme, vil det naturligvis være vanskeligere å skjule enn om du ikke er kvalm i det hele tatt.


Marianne Engelstad er masterstudent som jobber deltid på polet og har noen tips om hvordan man kan skjule graviditeten i sosiale sammenhenger hvor det drikkes. Hun tror mange skylder på sykdom. Jeg er en som ofte har sagt ja til å ta 1-glass vin med venner, men siden jeg akkurat har funnet ut at jeg er gravid blir jo ikke det aktuelt lenger.

Hva var dine unnskyldninger for å ikke drikke alkohol. Skjule graviditeten - tips? Jeg er ikke gravid enda, men er vel en av mange som tenker og drømmer så jeg blir sprø. Jeg er nygift og vi har startet prøvingen, men jeg er av den typen som absolutt.


Jeg har virkelig ikke lyst til å dele noe før etter uke 12. Men er både kvalm og trøtt. Og har litt legetime, noe jeg vanligvis ikke har. Er bare uker på vei foreløpig, og har allerede blitt spurt ganger.


Men folk er veldig forberedte på at det kan komme et barn snart, da de vet at jeg har vært klar for det lenge.

Hvis jeg blir gravid nå, hvordan skal jeg kunne skjule dette fram til vi føler for å fortelle det? Folk vil jo lure hvis jeg ikke vil ha vin til maten, begynner å få mage osv (jeg har helt flat mage ellers). Mange par ønsker å vente til de er mer sikre på at svangerskapet vil forløpe seg normalt, men det er ikke alltid så lett å skjule for dine nærmeste en voksende mage, ubehag og kvalme. Og ikke minst hvorfor du ikke lenger vil ha alkohol på fest, noe som for oss nordmenn er nærmest uhørt.


Få jordemoderen og stylistens bedste råd til, hvordan du skjuler din graviditet. Faktisk kan det være direkte skremmende. Slik skjuler du graviditeten på julebordet. Ikke klar for å fortelle verden om vidunderet i magen?


Her er triksene som får deg gjennom desembermånedens festligheter. Frst, og andre er kanskje litt nervse for hvordan jobben vil reagere, sier Aase. Ja, n begynner det bli farlig nrme prveperiode nr 1. Jeg er usikker på om det er mulig å skjule røyklukten helt fordi røyklukten setter seg i alt fra pusten, håret, huden, hendene og klærne dine. LillenurkElsker.


Alle vet vel at man ikke trenger å holde seg unna alkohol når man går på antibiotika, det var vel noe de sa før? Vi har i tillegg akkurat kjøpt oss rekkehus, så det ligger veldig i kortene at vi prøver. Ved hjelp av en kombinasjon av klær valg og ser hva du forteller hvem som kan denne lille detalj en hemmelighet.


Diskriminering av gravide er ulovlig og skal ikke ha noe å si for tilsetting av nye arbeidstakere. Verden kan ikke ha en anelse til du får noen måneder inn i svangerskapet og magen begynner å sprette ut.

Nå som det er høst og snart vinter så går man som regel med langermede gensere som vil skjule merkene ganske godt. Du lurer på hvordan du best kan skjule kuttingen din for andre. Vask eller spør om hjelp til å få vasket klærne dine dersom ingenting er rent. Kanskje du kan låne en genser av moren din evt. Samme her-det funka helt flott det!


Men den alkoholfrie vinen var ikke mye god altså! Rimelig tam og veeeldig søt. Går det an å skjule brystene utenom Binder? Jeg sier at jeg bruker tampong, men bruker bin hvordan skjule det? Jeg selvskader, skal ta blodprøve hos legen, hvordan skjule det?


Kan ikke skjule at jeg skader meg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg