onsdag 30. juli 2014

Planlegge graviditet

For de som har kroniske lidelser som diabetes, epilepsi, høyt eller lavt stoffskifte eller andre sykdommer som påvirker hormonbalansen, eller hvor du har behov for medisiner, anbefales det også å forsøke å planlegge en graviditet i samråd med lege. I graviditeten er fosteret mest sårbart for skadelig påvirkning i de første ukene. Ved å planlegge graviditeten - sørge for å unngå skadelige stoffer, og ta tilskudd som folat, gir du fosteret en best mulig start. Start med folattilskudd (folsyretabletter) og vær forsiktig med alkohol - det er det viktigste du begynner med.


Fosteret er spesielt utsatt for skader tidlig i svangerskapet.

Enten du planlegger en graviditet eller allerede er gravid og skal føde barnet ditt, er det viktig å ha blodsukkernivået under kontroll. Les hvordan andre kvinner med type 1-diabetes har oppnådd en sunn graviditet. For kvinner med type 1-diabetes er det nødvendig med god planlegging og forberedelse i forbindelse med graviditet eller en forestående fødsel. Det vil uten tvil være mange spørsmål. Planlegge graviditet.


For mange går det fortsatt greit å bli gravid også i slutten av 30-årene, for andre kan det allerede være for sent. Eggløsningen kan begynne å svikte, og selv normale, befruktede egg har større problemer med å føre til graviditet hos eldre kvinner. Spørsmål: En kvinne som bruker metformin på grunn av diabetes ønsker å bli gravid.

Legen spør om det er tilrådelig å bruke metformin under graviditet , og om det har kommet noen nye studier på dette den siste tiden. Vanlige spørsmål om graviditet Hos Apotek får du en Babybox med spennende innhold til babyen og deg selv når du venter barn. Boksen kan bestilles her og hentes på ditt nærmeste Apotek fra og med måneder før termin til måneder etter at barnet er født. Syns egentlig det med å leve livet også er en merkelig formulering!


Når jeg ser tilbake på tiden før jeg hadde barn, så tenker jeg at jeg er glad for at jeg ikke kastet bort mer tid på tull og tøys og fjas. Syns absolutt ikke det var livet selvom jeg selvsagt hadde det gøy. Her kan du fronte meningene dine. Dette er forumet for deg som liker en frisk meningsutveksling. Ikke nødvendig med mindre du har en sykdom fra før Men begynn med folat med en gang, som flere her skriver bør man helst gå på det noen måneder før du blir gravid sånn i tilfelle du er lav fra før Har begge gangene begynt idet vi bestemte oss for å slutte på prevensjon, slik at jeg allerede har gått på det litt.


Vi prøvde å planlegge , men etter pp på et og trekvart år, var vi bare glade da den endelig satt! Termin medio oktober og lille kom en drøy måned før. Synes det passer med baby i kuldeperioden, første par månedene er det ikke mye ut og rulle (var ikke det her i alle dall).


Graviditet skal være en magisk tid for en kvinne. Med eggløsningstester fra år nettbutikk, får du raskt og enkelt en god oversikt over når dine fruktbare perioder er, og du kan planlegge din graviditet med større nøyaktighet. Nå i helga er jeg bare på mobil.


Skal svare skikkelig på dette når jeg kommer hjem på tastatur.

Jeg har en god del ting jeg lurer på når det gjelder planlegging av graviditet. Tror jeg trenger en del modning fram til jeg skal bli gravi. Forfatterne bak artikkelen skriver at det fortsatt anbefales at overvektige gravide tar folinsyre i samme mengde som andre gravide. Men helsevesenet bør være ekstra oppmerksomme på overvektige kvinners risiko for å få D-vitaminmangel, og at de starter med folinsyre - helst før de blir gravide. Det er også et godt tips å spise fiberrik mat for å unngå forstoppelse, drikke mye vann, få i deg nok kalsium og ellers spise et variert kosthold med mye grønnsaker.


Folat fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Dere må begge to forberede dere så mye som mulig på det som skal skje og planlegge alt det man kan planlegge før babyen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg