onsdag 2. juli 2014

Lang syklus

Man kan ha eggløsning i en syklus som er mer enn dager. Hva bør jeg evt ta opp med gynekologen på undersøkelsen? Gynekologen vil sannsynligvis vurdere deg for PCOS med ultralyd av eggstokker og evt.


Opprinnelig lagt inn av stamtbaby Se innlegg Ønsker deg lykke til nå tok jeg faktisk en g-test for en times tid siden å den viste positiv så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro eller føle. Lang syklus , hvordan er hormonene? Kosthol kropp, trening og sport.

Før var eg å rekne som jomfru. Siste p-pille for mnd siden. Sykluser siden den gang på dager, dager, 4 dager, dager. Jeg kjenner meg sååååå godt igjen her. Syklusene mine ble lengre og lengre etter jeg slutta på pillen.


Forrige syklus ble dager, og det etter jeg begynte med akupunktur! Jeg ble mer og mer frustrert, og det ble rett og slett deprimerende til slutt.

EL, og fikk ikke en positiv test! Tiden fra egget forlater eggstokken til det skylles ut av kroppen som blo er om lag uker.

Mange steder benyttes 28-dagers sykluslengde som betegnelse på hva som er normalt. Det er viktigere å holde rede på om sin egen syklus blir kortere, lengre eller uregelmessig, eller om den begynner å blø mer eller mindre, eller oppstår smerter. Menstruasjonen er en del av menstruasjonssyklusen, som er en fysiologisk syklus , det vil si et regelmessig gjentatt forløp i kroppen, som er styrt av kjønnshormoner.


Menstruasjon, ofte bare kalt mens eller mensen, er en månedlig blødning fra livmoren hos jenter og kvinner i fruktbar alder som ikke er gravide. Stort utvalg og rask levering! Dagsekker, Tursekker, Klatresekker.


Klær og utstyr til nedsatte priser! Softshelljakker og mye mer! For menn, kvinner og barn!


Slik finner du ut hvor lang din syklus er Syklusen regnes fra første blødningsdag i en menstruasjon til neste første blødningsdag (og ikke fra blødningen stopper til den begynner igjen!). Andre halvdelen, dvs tiden fra eggløsning og til neste menstruasjon er dager uansett hvor lang eller kort syklusen er. Dersom første blødningsdag var 1. Men det er jo bare en måte å finne ut av det forsåvidt.

Takk for at du har tatt deg tid til å svare. BabyComp er et godt hjelpemiddel for å finne syklus , eggløsning og hvilke dager du kan bli gravid og ikke. Jeg ble gravid i mars etter samleie EN gang uten kondom og det var enten i slutten av mens eller første dag uten.


Fjellsko, Løpesko, Multisportsko. Skjønner ikke hvordan jeg ble gravid da når jeg har så lang og ustabil syklus. Og bittelitt mer rosa nå i kveld enn hva det var tidligere i dag. Pleier å få ømme pupper i dagene før menstruasjon men ikke disse stikk smertene. Har litt ømme pupper men ikke så veldig.


Og så pleier jeg ALDRI å ha en så kort syklus. Tok en test nå i kveld og den var negativ. Kjipt å måtte vente så lenge før neste prøveperiode! Har hjulpet å følge med på utfloden for å se når jeg fikk eggløsning.


Eggløsning kan skje allerede ni til ti dager etter siste pille hvis du glemmer pillene, for eksempel etter den tablettfrie perioden. Jeg har alltid hatt lange, ustabile sykluser. Studier finner at det er like sikkert å bruke p-piller med vanlig syklus som med forlenget syklus. Uregelmessig menssyklus kan ha mange forskjellige grunner, og noen av disse underliggende årsakene kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Du må nesten prøve for å finne om det går ann.


Ikke minst er det komplisert å finne eggløsningen når man har uregelmessig syklus , men heldigvis fins det hjelp å få. Ei venninde hadde hatt komplikasjoner og haddde syklus på dager. Legen fortalte da at jeg var litt over uker på vei som følge av at hun regnet svangerskapets begynnelse fra siste menstrasjonens første dag. Samleier fem dager før og inntil en dag etter eggløsningen vil kunne føre til graviditet.


Har du regelmessig syklus så vet du når den neste menstruasjonen bør starte. Jo nærmere eggløsningen samleiet er, desto større er sjansen for at egget blir befruktet. Vårjevndøgn er ett av to årlige jevndøgn hvor dag og natt er like lange , og inntreffer 20.


Vårjevndøgnspunktet inntreffer når Solen i sin bane (ekliptikken) krysser himmelekvator fra sør til nord. I astronomiske koordinater, er vårjevndøgnspunktet definert til å ha deklinasjon lik 0° og rektascensjon lik 0. Hun forteller at noen kan ha kortere eller lengre opphold mellom hver mens. De første årene etter man får mensen for første gang er det ganske vanlig at mensen kan være uregelmessig.


Det kan være lurt å markere i en kalender eller bruke en app for menstruasjon, slik at man lettere vet når mensen kommer, sier Skoglund. Disse slettene utgjør den viktigste delen av måneoverflatens utseende sett med det blotte øyet. Månehavene er blitt navngitt på latin av selenografene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg