onsdag 23. august 2017

Mamma blogger

Ukesplanlegging av mat er nok også en stor bidragsyter til at vi klarer å gjennomføre dagsplanen. De dagene jeg ikke har planlagt hva vi skal ha til middag, går det litt ekstra tid til å feks ta opp noe fra fryseren, eller samkjøre middag med aktiviteter. Her sitter jeg i joggedressen og leser mammablogger.


Mamma blogger

Mitt nye tidsfordriv. Men i løpet av det siste året har jeg begynt å følge med på ulike mammabloggere. Warum Riesenteddys nicht nur was für Kinder sind. Bei uns ist es zumindest so, dass wir, seitdem unsere Kinder zu zweit sin überhaupt nicht mehr wissen, wohin mit dem ganzen Spielzeug. En lørdagkveld sveipet jeg over bildene på Instagram og kom over et bilde til en mamma-blogger.


Damen poserte til kamera med babyen sin. Alt virket perfekt om det var ikke en ting der: Babyen hadde bleia si full. Innholdet til bleien ble demonstrert frem til kameraet. La casa nella prateria (rank 67373): è il blog di Claudia Porta: mamma, blogger , autrice e creativa.


Mamma blogger

Ha fatto suo il motto dello scultore e architetto Gaetano Pesce: “Insegno solo cose che non so, così nel frattempo imparo”. Persoonlijke lifestyle mama blog van Marisca met iedere dag een kijkje in het leven van een druk gezin. Een werkende moeder met een kantoorbaan van uur en die dagelijks blogt. Ex on the Beach- mamma blogger om hetsen: – De ba meg knaske angrepiller. Cecilie Isaksen (43) bestemte seg for å blogge om datterens TV-sex.


Karima Elisabeth Magnussen Monica Kutrovac. Susannes mamma blogger om de første minuttene etter ulykken (VG Nett)- Jeg så at tre venninner av Susanne stod og gråt fortvilt. Jeg stoppet og lurte på hva det var, skriver Susannes mamma i. Før jeg fikk barn hadde jeg høye ambisjoner om å bli verdens beste mamma. Da jeg fikk tre unger på like mange år, ble jeg i stedet en antisupermamma. Vi gir fra oss nøklene til huset i dag, og starter vår første helg borte hjemmefra.


Mamma blogger

Planen er å ha en rolig helg ettersom uken har gått i ett, men planen for helgene fremover er å finne på litt mer ting, og ikke minst også få unnagjort ting som skal ordnes i forhold til nytt hus. Mammablogger : – Dropp pakkekalender-hysteriet! Black Friday er endelig over, men for mange mammaer der ute har pakkejakta såvidt begynt.


Pakkekalenderen har nemlig blitt et skrytemoment for. Konkurransen presenteres i samarbeid med Ving og Barnas Hus. Nei, jeg tolket det heller ikke som en spøk.


Det tydeliggjør dessuten noe av poenget mitt, at det ikke spiller noen rolle hva man selv mener man formidler, det som betyr noe er faktisk hvordan mottakeren oppfatter det. Jeg fikk sjokk av alt jeg hadde publisert, og slettet unna for harde livet, pinlig berørt av min manglende vurderingsevne. Det siste året har man sett en økning i antall såkalte “ mamma-blogger ” på nettet, og det er i hovedsak unge mødre som utgjør hovedkjernen blant disse bloggerne. Blogger for sin egen del.


Silje Helén, år fra Ålesun har blogget om livet som tenåring og alenemor på bloggen ” mamma -silje” i ett år. Vi skal straks kjøre ned til byen hvor vi skal møte pappa. Han er barnevakt i helgen og skal bo hos oss for å passe på Trulte mens vi setter oss på bussen og drar til Oslo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg