onsdag 16. august 2017

Gravid når gå til lege

Det er ikke nødvendig å kontakte lege eller jordmor for å bekrefte graviditeten. Hjemmetesten er like sikker som den legen kan tilby. Ta en telefon til lege eller jordmor for å avtale første svangerskapskonsultasjon så tidlig som mulig.


Du bør få timeavtale innen en uke. Du velger selv om du vil foreta kontrollene hos lege eller jordmor. Det er bare dere to som vet når det er best å fortelle om den lille i magen.

Det er mange som venter til de har passert uke 1 for da føler de seg tryggere på at det skal gå bra. Samtidig involverer andre de nærmeste tidlig nettopp fordi de ønsker å ha noen å støtte seg til hvis det ikke skulle gå som planlagt. Men det er jo flere steder i landet, bla.


Noen velger kun å gå til fastlegen. Det er ingen erstatning for undersøkelse eller behandling hos helsepersonell. Dersom du er syk eller trenger medisinsk hjelp av andre grunner, bør du oppsøke fastlegen.


Ring 1når det er akutt og står om liv. Lege - og tannlegebesøk i arbeidstiden.

Regler om korttidsfravær i arbeidstiden praktiseres ulikt på ulike arbeidsplasser og også innad på større arbeidsplasser. Det er også forskjeller mellom statlige, kommunale og private virksomheter. Dette gjelder blant annet besøk til lege , tannlege, fysioterapeut, kiropraktor mv. Ved første konsultasjon får du et helsekort, der jordmor eller lege noterer ned resultater fra prøver og undersøkelser. Dette kortet blir du bedt om å ta med til senere kontroller, og du må også ta med kortet på fødeavdelingen når du skal dit.


Oppbevar alltid blodprøvesvarene fra kontrollene sammen med helsekortet. Det kan ta noen dager å få tak i tolk. Du bestemmer selv om du vil gå til jordmor, lege eller på helsestasjonen.


Både jordmor og lege er utdannet til å gjøre denne oppgaven. Still sprsml til vre eksperter her p www Overgang. No, eller g til vr. Eller andre sykdommer, br du ikke bli gravid uten samrd med legen din 7. Champagneflasken lege Christoffer Hstad fikk som takk for hjelpen.


Man anbefales å gå gang når man finner ut at man er gravid , og fra uke er det en konsultasjon per måned. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Var vanskelig å bli gravid , da jeg ikke ante når jeg ville få eggløsning.

Tok år med første og år med nr 2. Nå er yngste år og jeg har plutselig fått regelmessig syklus, og merker godt når eggløsningen kommer. Uansett, jeg gikk til lege og fikk henvisning til gyn da vi hadde prøvd på nr to i ett år. Hvis du er gravid , har du rett til gratis svangerskapskontroll hos lege og jordmor. Du kan ta kontakt med fastlege eller jordmor på helsestasjonen når som helst i svangerskapet, men det vanlige er å ha første time en gang mellom 8. Urinveisinfeksjon er en vanlig plage for mange kvinner.


Du kan også ha urinveisinfeksjon uten at det gjør vondt, særlig når du er gravid. Anonym bruker skrev: Areolaen min ble nesten tre ganer så stor som den var før graviditeten. Brystvorta ble også større og stivere, og hele greia ble fem ganger så mørk som ellers #128539; Spurte helsesøster, jeg, og det var visst helt normalt. Innsendt spørsmål ­Hei. Det finnes mange historier om hva som skjer med tennene når en blir gravid.


Når ble jeg gravid. Som at det er ekstra viktig å passe tannhygienen under graviditeten og at enkelte behandlinger kan skade barnet. I Danmarks radios egen nettside dr. Rådfør deg med lege før du begynner å bruke vanlige legemidler mot sopp. Slimhinnene i nese og munn blir ømfintlige Slimhinnene i nese og munn hovner også opp under svangerskapet.


Hei, etter2spontanaborteg r jeg nå gravid igjen med en liten spire. Har mistet rundt uke de andre gangene. Gå til lege hvis du.


Sv: Jordmor eller lege ? Jeg går bare til fastlegen min, vi har veldig god komunikasjon og min erfaring hittil er at legene stresser mindre med hva du kan og ikke kan gjøre, spise o. Hun er heller ikke så veldig opptatt av vekt, men mer opptatt av at jeg spiser sundt og at jeg som gravid også skal ha det bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg