tirsdag 22. mars 2016

Mensen etter fødsel

Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. De ferskeste innenriksnyhetene. Hold deg oppdatert med ABC Nyheter. Det er individuelt helt forskjellig når mensen kommer tilbake etter en fødsel og det har sammenheng med amming.


Kvinner som ikke ammer får menstruasjonene sine tilbake etter cirka - uker etter fødselen. Ammer man så kan det ta -måneder til mensen kommer tilbake (hos enkelte enda litt lengre). Etter fødselen , vil kroppen din langsomt starte prosessen med å komme tilbake til normalen. Dette innebærer at du vil før eller siden få menstruasjonen tilbake. Hvis du lurer på noe i forbindelse med menstruasjon etter fødsel , har vi samlet det du trenger å vite her.


Hei:) Når fikk dere mensen tilbake etter fødselen ? Og hvor mye kom de første gangene? Jeg ammer fortsatt (snuppa er snart måneder) og jeg går på ceracette, og har ikke fått mensen tilbake enda, men nå er jeg litt usikker på om den er på vei tilbake, eller om det kun er småblødning pga pillene? Du trenger altså ikke å bekymre deg - verken om mensen dukker opp etter kort ti eller om den lar seg vente på.


Mensen etter fødsel

Noen kvinner får menstruasjon kort tid etter at blødningene etter fødsel stopper, mens andre må vente i opp til et år før mensen kommer tilbake. Begge deler er like normalt, sier Lunøe Jæger. Etter første fødsel fikk jeg mensen tilbake etter måneder, nr.


For en uke siden ble jeg ferdig med renselsen etter fødsel. Den varte i tre uker. Sist gang kom den tilbake etter uker. Fullammer, men det har tydeligvis ikke noe å si for meg.


Når er det vanlig å få mensen tilbake etter fødsel ? Er så forskjell fra person til person når mensen kommer tilbake, selv har jeg det andre veien. Les også: Alt du lurer på om underlivet etter fødsel. Jordmoren forklarer at det er uvanlig å få tilbake menstruasjonen umiddelbart etter en fødsel , og at det i så fall vil være vanskelig å skille mellom menstruasjonen og den såkalte renselsen. Hvor fort kan man bli gravid etter fødsel ? Mensen etter fødsel. Likevel for de som ønsker et nytt barn raskt etter fødsel er det greit å vite hvor fort man kan bli gravid.


Fødte for mnd siden. Jeg fikk mensen tilbake etter 6-uker. Stort og smått om din helse. Om kroppen etter man har født barn, eller spørsmål generelt om helse. Login or with;.


Lillemor er nå mnd gammel, og for mnd siden fikk jeg mensen tilbake. Og jeg er ikke gravid heller, påstår Clearblue. Jeg trodde det var sånn at når man fikk mensen tilbake så var man på en måte tilbake i gammelt gjenge igjen, men kanskje jeg bare h. Etter en fødsel kan man få mindre lyst på sex. Glidemiddel kan hjelpe mot tørr skjede. Se også råd om prevensjon, spiral og p-piller mens du ammer.


Blødning etter fødsel. De fleste tilfeller av blødning etter en fødsel er ufarlige, men alvorlige blødninger er en potensielt livstruende komplikasjon til både vaginal forløsning og keisersnitt. En ukomplisert fødsel kan ofte føre til blodtap over 5ml uten at det truer morens tilstand.


Mensen etter fødsel

Samtidig kan nybakte foreldre oppleve nye utfordringer med søvn, amming og som par.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg