mandag 21. mars 2016

Ekstra inntekt

Online Undersøkelser. Tjen lette penger online. Meld deg inn i dag. Betalte Markedsundersøkelser. Logg in på din konto hos Triaba.


Uansett årsak kan alle trenge litt råd om hvordan man kan skaffe seg ekstrainntekt og da gjerne litt utenfor den normale tankegangen som er å jobbe overtid eller ta ekstra vakter på jobben.

Ikke alle har denne muligheten eller ønsker seg andre nye utfordringer utenom den vanlige arbeidstiden. Du må skatte av inntekten som av all annen inntekt , men slipper unna regnskapsplikten i motsetning til andre næringsdrivende. Trenger du ekstra penger? Hva med noe meningsfylt å fylle fritiden med? Ekstra penger er alltid kjærkomne.


Du kan selvsagt tippe lotto. Men… Skal det virkelig bli noe av de ekstra kronene, er det nok best å ta skjeen i egne hender. Inntekt fra lønnet arbeid er skattepliktig, men det er fritak for noen typer småjobber.

Ellers kan du tjene ekstra penger ved hjelp av en hobby, du kan skaffe en ekstra inntekt ved hjelp av domene- eller valutahandel og du kan skaffe en ekstra inntekt ved hjelp av dine kunnskaper, for eksempel gjennom å besvare spørsmål mot betaling. Nedenfor finner du flere artikler med muligheter til å tjene ekstra penger på nett. Dette betyr at du enkelt kan tjene penger hjemmefra uten å behøve å slutte i din nåværende jobb eller gå ned i stillingsprosent siden det vil være en ekstra inntekt for deg. Jeg omtaler altså et produkt på det nettstedet og får en viss prosent av salget hvis det blir salg og det blir det noen av tydeligvis!


Du blir ikke rik av dette. Men setter du pris på kombinasjonen av trening og ekstra inntekt , så kan det likevel være tingen for deg. Kjære lesere, jeg har sikkert glemt flere gode ideer.


Del derfor gjerne deres egne tips til å tjene penger på si i kommentarfeltet nedenfor. Da må du stryke beløpet i skattemeldingen din. Uføregraden vil ikke påvirkes av hvor høy inntekt du har ved siden av. Du melder inn hvor høy inntekt du forventer å få.


Dette har både betydning for skattetrekket, og størrelsen på uføretrygden. Hver høst året etter inntektsåret gjøres det en beregning om du har fått en korrekt uføretrygd ut fra arbeidsinntekten ved siden av. Pengene er en inntekt fra vår ordning med utlån av aksjer på Investeringskonto Zero. Vi startet med utlån av norske enkeltaksjer på Investeringskonto Zero fra og med 15.


Hvis du har langt hår, produserer brystmelk og eller har noen egg å donere (riktignok til en av nabolandene - ettersom dette er ulovlig i Norge) kan du enkelt få ekstra penger på kontoen. Les også: Disse tjener bedre enn du tror. Nå kan du dessuten tjene penger på -videoene dine, så fremt du har laget noen.

Sjekk vilkårene her. Når det gjelder muligheten til å sikre en ekstra inntekt ved å skrive bogginnlegg tilbys denne skrivejobben av den samme nettsiden som tilbyr deg å tjene ekstra penger som artikkelforfatter. Vil inntekt fra et enkeltpersonforetak påvirke pensjonen min når jeg går av? Får jeg opptjent pensjon fra biinntekten samtidig som jeg tjener opp pensjon fra min jobb i det offentlige? Vi får av og til spørsmål som dette, og det kan være greit å vite hvilke regler som gjelder om du har en ekstra inntekt.


Besvar disse og besøk nettsidene du har registrert deg hos med jevne mellomrom. Og vips, så er du i gang med og tjene din ekstra inntekt. Her er en liste over nettsteder som tilbyr betalte spørreundersøkelser, e-mail, spill og mye mer. Registrer deg hos så mange som mulig for og sikre din ekstra inntekt. Airbnb, Nabobil, Lokalii eller lignende.


Konsekvensene ved å rapportere feil, eller ikke rapportere inntekt og formue i skattemeldingen, kan være alvorlige. Eller investerte du i kryptovaluta? En gjennomsnittlig inntekt gir en skatteprosent på godt under prosent. Dette gjelder hvis du ikke har noen fradrag (utover standardfradrag) eller andre påslag i inntekten.


En lønnsinntekt på for eksempel 550. En inntekt på million kroner gir en skatteprosent på 3prosent. Har stor gjeld som jeg ikke klare å betale.


Jeg er fast ansatt men tjener ikje særlig godt på nåværende jobb. Kan vurdere å søke om ny jobb men det kan ta tid og det er spm om jeg får bedre mulighet. Ser at jeg blir nødt til å få meg en ekstra inntekt på noe vis. Har allerede en bra jobb som jeg vil beholde, men med en lønn som gjør at jeg må ha noe ekstra inn pr. Har lurt endel på hva jeg skal gjøre.


Jobben jeg har er så fleksibel som jeg ønsker at den skal være, mtp. Minuset er at jeg ikke har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg