tirsdag 15. mars 2016

Festesmerter gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Festesmerter gravid. Såkalte festesmerter , som enkelte gravide mener de kan kjenne svært tidlig i svangerskapet, er heller ikke vanlig, mener jordmoren.


Festesmerter gravid

Det er liten grunn til å tro at man skal kunne kjenne at egget fester seg. Tror jeg hadde festesmerter nå sist jeg var gravid. Kjente iallefall noe, og sa til sambo at nå ble jeg gravid , gitt.


Og jammen ble jeg det. Men mista rett etterpå. Har ingen aning nå, og jeg har ingen av de andre symptomene, men FYFLATE som jeg håper! Velkommen til Mammanett! Du må registrere deg før du kan skrive innlegg, delta i terminklubber og foreldregrupper eller stille spørsmål til fagpersonalet.


Festesmerter gravid

Har aldri hatt slike smerter. Kan dette tyde på festesmerter eller hva kan det være hvis det ikke er det? Tidlige tegn og symptomer på graviditet er uteblitt menstruasjon, kvalme og oppkast, ømme og forstørrede bryster, hyppigere vannlating og økt søvnbehov. Idag er det dager siden eggløsning. Følte meg også små kvalm da stikkene kom.


Det jeg lurer på er, kan dette ha vært festesmerter ? Ble helt bra igjen en stund etterpå. Skjønner ikkje hva det kunne vert, men så lest. Fikk ikke sove, å kastet opp og var kvalm. Noen her som har opplevd festesmerter ? Syklus er helt på utur etter exu og fjerning av en eggleder, men jeg kan nok være gravid. Vet riktognok ikke når jeg kan ha hatt el.


I går kveld kjente jeg først at det hogg til ved eggleder (venstre - eneste som er igjen) da jeg nøs Ca. Prøver egentlig ikke å bli gravid , men tror kanskje jeg er det. Sover og sover og sover. Sist jeg var gravid fikk jeg steinharde pupper etter en uke, så da var det veldig greit.


Har hørt at det ikke nødvendigvis er likt andre gang. Dette høres ut som festesmerter. Jeg hadde det ca en uke etter innsetting. Kjentes ut som sterke menssmerter hos meg!


Husker jeg tenkte at dette var jo helt latterlig vondt! Første gangen jeg ble gravid var jeg sikker på at nå var løpet kjørt. Andre gangen var dette velkomne symptomer!


Vi sluttet med prevensjon i desember, da vi nå føler at tiden er inne for å stifte familie. To dager senere kom den, men da kun med en kort dags visitt. Dro på legevakten torsdag kveld med mage-rygg smerter, trykk. Har egentlig ikke troa på at denne pp har klaffet.


Det er kjempe spennende å følge med på bloggen din. Kommer vel litt an på kor egget feste seg og. Jeg er gravid i midten av trimester. Jeg føler meg i god form og trener 3-gagner i uk. Det er vanlig med mensmurringer selv om man er gravid , og spotting og blødninger også ganske vanlig.


For å gi litt håp - jeg har mistet tidligere, og denne gangen hadde jeg blødninger til og fra, fra rugedag til senest i uke 8- og jeg er nå gravid i uke 11. Midwife og Siri svarer spontanabort. Hos meg stikker det litt i siden, og er litt. Hei, Er mellom 5-8dpo (har ikke testet eller tempet).


Festesmerter gravid

Egget fester seg i livmoren. Når vil du få det første tegnet på at du er gravid ? Så den type festesmerter kan komme fra eggløsning og seinere mot ikm. Gravide tier om symptomene - Sannheten er at det skjer mye ekkelt med kroppen når du er gravid. Rare gravidsymptomer som venninnene dine er for flaue til å si noe om.


Jeg var ikke klar over at jeg var gravid før jeg var i uke da jeg var gravid med jenta vår. Så da jeg tok meg et glass vin (før jeg viste jeg var gravid ) ble jeg oppblåst og veldig uggen. Dagen etter ble jeg helt ekstremt fyllesyk selv om jeg bare hadde hatt ét glass vin. Så da var ikke alkohol særlig interessant lenger, heldigvis.


Livmorkroppen peker hos de fleste gravide utover. Når graviditeten utvikler seg, vokser livmoren seg ut av det lille bekkenet og får etter hvert en opprett stilling. Når det nærmer seg slutten av svangerskapet skjer det en modning i livmorhalsen.


Når kvinnen får rier dyttes barnet nedover i fødselskanalen og presser på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg