torsdag 22. august 2019

Baby gråter

Baby gråter

Check out For The Baby. Gråter babyen din mye? Baby som gråter - Voksne må respektere babyens gråt, ta den alvorlig og bruke tid på å trøste, sier Else Foss, førsteamanuensis i pedagogikk og omsorgsetikk ved Høgskolen i Vestfold.


En syk baby er ofte en ulykkelig baby. Sjekk om babyen har feber, utslett eller andre symptomer på sykdom. Avhengig av symptomene kan du ta babyen med til legen for en sjekk.


Men faktum er at syke babyer ofte gråter mer enn normalt, og sånn er det bare. Selv om barnet også kommuniserer på andre måter, er gråt den viktigste måten barnet uttrykker misnøye på. Som forelder kan det å oppleve at barnet gråter være vondt og vanskelig. Men kjenner du noen av grunnene til at barnet gråter og noe av det du kan gjøre, kan gråten være lettere å takle. Din baby kommuniserer sine behov gjennom gråt.


Men det er ikke alltid like lett å forstå hva babyen vil fortelle deg. Hver gang jeg er med venninne i barselgrupper så er det bare han som gråter. Mens de andre babyene ligger å spreller, spiser eller sover fredelig på brystkassen må jeg stå å hoppe med min egen baby for å holde han rolig.


Og når jeg ser din baby , tenker jeg også at min baby gråter mye mer enn din baby. Hvordan roe en baby som fortsatt sover? Hvis barnet ditt gråter med lukkede øyne,er å være tålmodig, vente og observere det beste du kan gjøre. Det kan ikke være normalt?


Baby gråter

Så lenge øynene deres er lukket, er dette et tegn på at de fortsatt sover. Han er mye våken og gråter mye også for tiden. Baby som gråter og gråter og gråter hver eneste. Hvorfor gråter han i søvne?


Baby Born - interaktive dukker og tilbehør. Andre tegn kan være når babyen snur seg bort og gråter. Grunn: Dette kan være tegn på at den nyfødte er sliten. Barnet vil kanskje ammes hele tiden, og brystene virker slappe og tomme. Men det blir ikke helt tomt, og melken er rikere på fett enn når brystene er helt fulle.


Baby gråter

Perioder med kveldsuro og intensiv kveldsamming er veldig vanlig - og det går over etterhvert. Gutten min på uker har nå i to uker grått masse hver eneste kveld. Han vil bare ligge ved puppen, men suger litt, gråter masse, suger litt, gråter masse- i mange timer.


Han ligger stort sett ved puppen i de timene. I kveld gav mannen min ham en. Hva skal jeg gjøre? Jeg holder på å bli sprø! Forlatt baby gråter av sult – da knepper politikvinnen opp skjorta og gjør det ingen våger.


Baby gråter

Baby gråter og skriker i senga – men hold et øye på hva katten gjør når den springer frem. Fra i går til i dag har det vært helt ekstremt. En frisk baby gråter cirka en time i døgnet.


Har barnet kolikk, vil det gråte mye mer. En kjent definisjon på kolikk er at barnet under tre måneder gråter eller er svært urolig, uten noen klar årsak, i mer enn tre timer mer enn tre dager per uke, i mer enn tre uker, forteller helsesøster Nina Misvær. Han har flere ganger den siste uka grått i søvne. Ganske hysterisk gråting, som bare varer i noen sekunder, men er helt grusom å høre på, og helt annerledes enn den vanlige gråten.


Like etterpå sover han godt igjen, uten at jeg trenger å trøste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg