mandag 29. oktober 2018

Baby 7 mnd våkner ofte om natten

Check out For The Baby. Det virket som om ammingen var like mye kos som hun var sulten. Ammer henne forsatt rundt kl 22. Altså må du bare finne deg i at babyen våkner flere ganger om natten. Etter disse månedene kan du lære bort at klokken fem er natt – til og med når barnet våkner og vil ha mat.


Gi litt mat, og putt ham tilbake i sengen igjen.

Er det noe å gjøre med det eller må jeg bare håpe på at det går over så fort som mulig? Babyen min på seks måneder sov fint om natta før. Han sovnet ved 20-tiden, våknet etter -timer og sov videre til kl. Nå våkner han minst en gang før vi legger oss, og flere ganger om natta.


Det er viktig at dere først utelukker om smerter eller sykdom eller tette luftveier gjør at hun våkner. Søvnforstyrrelser hos friske barn er ofte lært atferd. Opplever det å få belønning for å våkne kan det våkne i den lette søvnfasen.


Vi prøvde også den klassiske pappen fikser natten , uten noe hell.

Noen barn bare våkner ofte og sliter med å finne søvnen igjen på egenhånd. Barn som får mme skal helst ikke ha så ofte mme,som di gjerne skal. Baby snart mnd våkner hver. Vår jente på mnd spiser fortsatt hver time om natta.


Har forsøkt å gi han mme på flaske i tillegg til det jeg blander i grøten (også risgrøt fra holle) for ei på barselgruppa sa det gjorde underverker på jenta hennes, men han nekter å drikke det. Gutten min på mnd har også begynt å våkne ofte om natta. Barnepsykolog og forfatter Elisabeth Gerhardsen sier at det kan være mange årsaker til at barn våkner om natten.


En ting hun mener foreldre bør være obs på, er om barnet kan være overtrøtt. Barn som er overtrøtte har vanskelig for å sovne, er urolige om natta og kan likevel våkne alt for tidlig på morgenen. Hvordan få måneder gammel baby til å sove hele natten ? De er 2år og mnd. Jeg har forresten to barn. Aldri brukt skrikekur.


Noen av gangene vet jeg han er sulten. Vi har ikke sluttet med nattpupp og han våkner fortsatt til de vanlige spisetidene. Men han våkner så mye oftere enn det nå.


Mitt barn på mnd har i de siste mn våknet annenhver time hver. Han gråter sårt når han våkner og jeg har lurt på om det kan være.

Visste du at både barn og voksne er våkne av og til i løpet av natten ? Hele natten igjennom veksler man mellom være i en lett eller tung søvnfase. For voksne går det cirka halvannen time mellom hver gang man sover svært lett. Den første natten var litt ille. Den andre natten gikk det litt bedre, og den tredje natten våknet hun bare ÈN gang rundt klokken 01.


I går våknet hun to ganger, og vi får se hvordan det går i natt. Noen som har gode råd for hvordan vi for det første skal få gutten. Slik fikk jeg min mnd gamle baby våkne kl i stedet for 5. Snuppa 8mnd våkner midt på natta og hyler av full hals. Før våknet min datter på 1mnd 5-ganger om natten , noen ganger flere, og noen ganger falt hun ordentlig i søvn først ved 02.


Da hun fikk tyngdeposen på første natt falt hun i søvn av seg selv på kun min OG hun sov gjennom for første gang i sitt liv. Så våkner hun mellom 20. Min baby på mnd er våken så mange ganger om natta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg