torsdag 24. mai 2018

Smerter i nedre del av magen gravid

Opplever du gjentagende smerter de samme stedene i magen , og det kan være nyttig informasjon å ta med seg til legebesøket. For eksempel kan du være oppmerksom om smertene sitter i øvre eller nedre av magen , tipser Kvenshagen. Smerter i underlivet?


Dette er de vanligste årsakene. Underlivssmerter kan være både akutte og kroniske – og skyldes ulike årsaker. Noen flere som har opplevd lignende?

Flere av mine gravide pasienter er bekymret fordi de har vondt i nedre del av magen. Flere frykter at det er noe galt med eggstokkene, men dette skyldes som regel tarmen som også ligger nederst i magen. Heldigvis er det helt normalt å bli utsatt for enkelte smerter og plager som gravid - det gjelder å vite hvilke av de som gir grunn til bekymring, og hva du kan ta med slående ro.


Menstruasjonslignende smerter eller uspesifikke magesmerter rett over lysken er vanlig i svangerskapet. Slike smerter er ufarlige og blant de vanligste plagene i svangerskapet. Hos gravide forskyves abdominalorganene, og smertelokalisasjonen kan være atypisk, se magesmerter i svangerskapet.


Ved av sykehusinnleggelsene går magesmertene over av seg selv uten at man finner noen underliggende årsak. Jeg har den siste måneden vært plaget med stikkende smerter i nedre del av magen , mest på høyre side ved trusekanten og rundt navelen. Forrige gang jeg hadde mensen blødde jeg mindre enn normalt.

Har gått på p-piller (microgynon) i snart år og har ikke før opplevd så liten blødning. Liknende smerter i høyre og venstre del av underlivet og litt høyere oppe, av kolikkaktig, knipliknende type - opptrer hos mange sunne og friske kvinner, spesielt litt ut på dagen eller ut på ettermiddagen. Debut like fr, eller i tilslutning til, menstruasjon. Har smerter bo p ett ste eller synes det. Magesmerter i venstre del av magen , nedre.


Har du smerter i nedre del av magen som du er usikker p hva. Jeg har vært hos gynekologer privat og offentlig siden og har fått diagnosen PCOS. Allikevel finner de ikke ut hvorfor jeg har smerter.


Det har blitt så ille at jeg klarer ikke tanken på å ha samleie. Jeg blir kvalm fordi jeg får vondt. Samleie har blitt en ting jeg gjør for å prøve å bli gravid. Men, akkurat det der med UVI er litt skummelt da man går gravid ettersom mange av symptomene kan bli skjulte.


Og bakteriene er ikke å spøke med. Du skal ikke ha så vondt i magen at du trenger å ta smertestillende når du er gravid. Hei, jeg er snart i uke har en del kramper i magen De begynner. Trenger man vere gravid viss man har vondt i nedre del av magen , stor. Det er tydligvis noe som ikke er som det skal.


Men nr jeg vknet hadde jeg ganske s vondt i nedre del av magen , p hyre side. Har du noen tips til hvordan man kan bli raskt gravid ?

Korsryggsmerter kan feilaktig tolkes som bekkenløsningssmerter siden korsryggen er direkte forbundet med bekkenet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg