tirsdag 12. desember 2017

Male gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Reserver ditt Hotell i Male online. Ut fra et føre var-prinsipp anbefaler man likevel den gravide å begrense bruk av denne typen maleprodukter.


Du kan male barnerommet uten å være redd for sterk malingslukt eller skadelige avdamping.

Med Jotun SENS unngår du begge deler. Det lille som damper av når SENS tørker, blant annet vann, er ikke skadelig. Faktisk ligger vi på verdenstoppen.


Statens Arbeids- og Miljøinstitutt og Giftinformasjonssentralen er enige om at det er trygt for gravide og barn å befinne seg i rom hvor det males med vannbasert maling. Den gravide kan også male selv. Dette medfører jo da endel oppussing.


Jeg er blitt anbefalt å ikke male av jordmor så dette gjør samboeren min! Vi har malt ca kvm tilsammen ink soverom.

Fikk anbefalt infra diamant maling som er en vannbasert oljemaling til bruk på panel. Og det er da også noget af det, du skal være opmærksom på som gravid. Hvis du skal male som gravid , så sørg for vældig god udluftning og vælg produkter, som er Svanemærket, bærer EU-blomsten eller Astma og Allergi Danmarks Blå krans-mærke, der har lidt højere krav til maling, lyder rådet fra toksikologen.


For deg som er gravid er det ekstra viktig å ta hensyn til den lille i magen. Med SENS maling kan du føle deg helt trygg på at hverken du og babyen vil ta skade av malingen eller innholdet. Du kan altså male babyrommet klart med god samvittighet dersom du benytter malingsserien SENS. Utendørs er det naturlig nok god ventilasjon, så det bør gå fint også med oljebasert maling. MEN er du nødt til å gjøre det nå da?


Jeg har malt mye som gravid og det har gått bra. Men vi har vært nødt til det, f. Jeg ringte til sykehuset for å spørre om det samme da jeg gikk gravid. Få noen andre å ta seg av malejobben du. Lege eller jordmor vil ved denne undersøkelsen også vurdere hvordan barnet ligger i livmoren, ved siste halvdel av svangerskapet. Hvis økningen går litt langsommere enn normalt og fosteret beveger seg som vanlig, kan det være riktig å se det an noen dager og måle på nytt.


For en aktiv fritid – året rundt, fra utemiljø til sport- og treningsutsyr. Hva skal til for at fosteret kan ta skade av dette og hvilke skader kan det få av malingsgasser? Og hva med innånding av fint pussestøv?

Noen med kunnskap om dette? Det går an å være gravid selv om man har mensen, men det er sjeldent. Det er KUN jotun sens man kan male med som gravid.


Malerforetningene jeg har vært innom under oppussingen vi har gjort her i huset siste halvåret. Jeg fant ut at jeg er gravid for noen dager siden. Mitt neste prosjekt er å male noen kommoder, men så kom jeg plutselig på at jeg er gravid , og lurer på om det er dumt å male da.


Jotun reklamerer jo for SENS, en maling uten farlig avdamping. Er det noe å male med feks? Her finner du informasjon om graviditeten uke for uke, svangerskapskontrollene, vanlige plager og hva du bør passe på som gravid. Surt, og det kriblede da også i mine fingre, men jeg vil ikke risikere noget, og måneder er jo til at klare.


Men sørget hun for god utluftning og ikke klatret på stoler eller trappestiger med den store magen var det nok lite risikabelt for henne å male. Hvis de luftet godt de første dagene og sov med åpent vindu kunne hun trygt ta i bruk soverommet igjen selv om hun var gravid. Du kan fint male mens du er gravid , men husk å lufte godt. Kan jeg male barnerommet? Du bør ikke bo i rommet de første tre dagene, og velg en vannbasert maling.


Du kan godt ta badstue mens du er gravid , men jeg vil anbefale å være forsiktig slik at du unngår å bli overopphetet. Drikk dessuten rikelig med vann. Der udarbejdes en personlig produktliste til hver enkelt gravid , hver gang hun er gravid.


Produktlisterne er altid baseret på opdaterede oplysninger fra producenterne. ARBEJDSMILJØHUSET’s registrering gør det muligt at kontakte netop de gravide, der arbejder med et givet produkt, hvis produktet ændrer sammensætning i negativ retning. Råd om trening i svangerskapet omfatter råd for å fremme generell helse og fysisk form, og hva slags trening og intensitet du bør velge.


I siste avsnitt omtales idrettsutøvere spesielt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg