fredag 30. desember 2016

Gravid uke 8 menssmerter

Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. De fleste spontanaborter skjer før svangerskapets uke 1 noen ganger så tidlig at kvinnen ikke ennå vet at hun er gravid.


Spontanaborter etter uke er mindre vanlig. Hvis du har vært på ultralyd og sett at alt er greit og senere i svangerskapet får sterke menssmerter , bør du ta kontakt med sykehuset der du skal føde for en vurdering, sier Kopperud. Babyverden har en podcast uke for uke.

Under tema vil du for hver uke kunne lese en oppsummering av det som ble sagt i podcasten. Fødselslege Tilde Broch Østborg: Nå ser den lille snart ut som et lite menneske. Når folk sier man har menssmerter i begynnelsen av et svangerskap,hva menes det da?


Hva har dere opplevd eller vet? Sist jeg ble gravid (i vår),husker jeg nesten ikke noe av dette. Eneste var under samleie en gang,rundt befruktningen,at jeg fikk forferdelige smerter i underlivet.


Dette holder på i mange timer og magen er så stram at det er bare kjempe vondt. Idag kjenner jeg på en del mensmurringer, kjennes ut som om mensen er rett rundt hjørnet. Husker jeg hadde en del mensmurringer rett etter jeg testet positivt, men er det vanlig å ha mensmurringer fo.

Jeg har til tider sterke menssmerter som også går over i ryggen, dette varer bare i få minutter. Og har skjedd tre ganger debe siste to ukene. Det er helt likt som sist keg mistet.


Også skal jeg uansett tilbake om en uke for ny sjekk av livmorhals, mormunn og ctg registrering. Da skal man kontakte føden. Jeg hadde også sterke menssmerter med første mann, gikk og venta på mensen i over en uke før det falt meg inn at jeg kunne være gravid. Frøkna ligger nå og sover søtt på rommet sitt denne gangen hadde jeg bare litt murringer, men kjente det tydelig. Et litt over uker på vei.


Har litt mensmurringer som kommer og går. Men i går kveld fikk jeg plutselig sterke menssmerter som gjorde meg veldig nervøs. Det gikk over etter en times tid. Er det dårlig tegn tror dere?


Andre som har hatt lignende? Det var ikke sånn at det st. Som jeg har skrevet tidligere i et innlegg her, så var en av mine (og min venninnes) symptomer skikkelige menssmerter , som startet i uke 6. Venninna mi trodde mensen kom hver dag i en hel uke (ho visste ikke at ho var gravid da:). Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.


Gravid uke og 8. Nå kjenner mange ett eller flere symptomer på at man er gravid.

I uke eller kjenner mange nå ett eller flere symptomer på at man er gravid. Har du behov for prevensjon etter fødselen, eller ønsker du å bli gravid igjen etter dette svangerskapet? Fullamming beskytter i mange tilfeller og under visse omstendigheter mot ny graviditet, men er ingen sikker prevensjonsmetode.


Dersom du ønsker sikker prevensjon, kan du med fordel diskutere dette med legen din allerede nå. Hvor stort er ditt barn når du er gravid i uke ? Er gravid i uke og har utrolig menssmerter og vondt i korsrygg. Gjør så vondt at jeg våkner midt på natta.


Når du er gravid , er det meningen at du skal gå opp i vekt. Går du kraftig ned i vekt på grunn av kvalme, bør du oppsøke hjelp – av hensyn til både deg selv og barnet. Uke : Allerede nå kan man se antydninger til tommel og fingre, og anlegg til øyne og ører dannes. Livmoren din vokser, noe som kan gi litt ”stikkende” smerter i magen. De siste dagene har jeg hatt menssmerter og murringer i det som kjennes ut som rundt eggstokkene.


Jeg er i det man kaller mors uke 7. Det kjennes også ut som om jeg skulle hatt mensen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg