tirsdag 27. desember 2016

Når slutte å amme

Hvis du ønsker å fortsette, kan du fortsette å tilby brystet, uten å presse. Da vil barnet som regel finne veien tilbake igjen. Hva er naturlig ammeslutt? Noen ønsker å la barnet selv styre hvor lenge det ønsker å bli ammet. Slutte å amme etter seks måneder.


Når babyen din begynner å få fast føde ved rundt seks måneder, vil du oppdage at ammingene naturlig blir mindre hyppige over tid.

Innen et år er hun trolig nede på et par amminger om dagen, med tillegg av måltider og sunne godbiter. Slik går du frem når du skal slutte å amme. Da prøver jeg på det. Begynte med å prøve å kutte ned på natteamming i natt.


Er oppe ganger mellom og 02. Hvilket resulterer i at han ikke vil roe seg før han får mat kl 06. Så håper det bare er noen dager med det, orker hvertfall ikke amme hver time på natt lenger, det nytter ikke kombineres med jobb. Vi slutter nå , fordi toåringen ikke har behov for å sove om dagen mer.


Det siste halvåret har han blitt ammrt i søvn på dagti da det er det eneste som har fungert, og jeg har syntes det var helt ok å gi han den trygge nærheten han trengte, og den lille ekstra næringen å sove på.

Grunnen til at jeg ønsker å slutte å amme nå er Det er et problem at hun er så avhenig av meg på kveld. Når er det vanlig å slutte å nattamme? Du bør ikke slutte før barnet er blitt seks måneder, og du kan holde på til barnet er 1-år, sier helsesøster og Plusstid-ekspert Tone Aanderaa. Overgrep å tvinge barnet til å spise. Naturlig ammestopp Her er det barnet som bestemmer når det vil slutte med morsmelk.


Eg må begynne på pollenmedisin snart. Sofie e så stor nå , så gjør jo ikke det noe. Mødre som bestemmer seg for å satse på amming, tviler ofte på når de skal slutte å amme.


Når skal ein slutte å amme ? Når man skal slutte å amme. Eg ammer nå bare kvel natt og måren. Men når slutter ein og korleis gjør det minst smertefullt? Dette innlegget ble skrevet i Familien og merket Åpen bar - fri tilgang?


Frubevershverdag pupp eller ikke pupp? Hvordan avvenne med pupp på baby, Når slutte å amme ? FruBevers hverdag - som daglig leder i fam. Gi eller motta råd om amming, flaskemating eller barnemat.


Her møter du andre kvinner som har erfaring med amming eller har gitt barnet flaske. For Tatjana Russita (30) i Bergen ville det vært helt unaturlig å ikke amme datteren Julija, som er tre år og fem måneder gammel.

Tatjana er gravid med barn nummer to, i desember får Julija en liten bror eller søster. Jeg har ingen konkrete planer om å slutte å amme Julija når den nye babyen kommer. Og for å si det pent, så er jeg VELDIG klar for å slutte å amme. Gutten min har fått tenner nå på kort ti mnd gammel. Han biter, suger annerledes slik at jeg blir sår både av det og av tennene som gnisser.


Men jeg har store problemer med å få han til å spise nok vanlig mat. Det å skulle slutte å amme er et interessant problem, som var omtrent uhørt i Norge for tretti år siden, mener Nylander. For mange er det uventet, det ammemønsteret som må til for å få til en vellykket amming for flest mulig. Norge i dag, er at barnet får bryst når det selv vil.


Men på et eller annet tidspunkt er det nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg