tirsdag 30. desember 2014

Hvordan fortelle foreldre at man er gravid

Når man har verdens største nyhet å fortelle , er det ikke rart om en vil gjøre det på en spesiell måte! Her er eksempler på hvordan gravide fortalte om den vesle spiren i magen. Hvordan fortelle foreldre at jeg er gravid ? Vil ikke fortelle til fore.


Kan jeg være gravid , og hvordan fortelle foreldrene mine det? Jeg er en jente på år og er gravid.

Disse ti måtene å fortelle gladnyheten på blir ikke glemt med det første. Vi har ikke fortalt noe enda, men jeg har lyst at det skal være litt spesielt da. Ikke bare si, hei, jeg er gravid. Gruer meg litt til å fortelle det og, ikke vet jeg hvorfor.


Vet de blir glade, mamma har vært mis. Når skal man fortelle om graviditeten og hvordan forteller man at man er gravid ? Har dere akkurat funnet ut at dere er gravide og skal ha barn vill dere helt sikkert fortelle om graviditeten for hele verden. Kanskje så bør dere vente litt med å fortelle om graviditeten og det ventende barnet med tanke på risikoen for en tidlig spontanabort.

Begynte i ny jobb i august, nesten samtidig som jeg ble gravid. Jeg jobber via ett bemanningsbyrå. Så nå lurer jeg mye på hvordan jeg skal fortelle og når det er lurt å fortelle det til arbeidsgiver og alle kollegaene på jobben.


Går å gruer meg litt til jeg skal gjøre det, siden jeg ikke har jobb. Den dagen jeg fant ut at jeg var gravid igjen, ville jeg overrumple mannen min ved å fortelle nyheten når han kom hjem fra jobb. På nettet kan man kjøpe trøyer hvor det står “jeg skal bli storesøster”, men siden jeg ikke rakk å kjøpe en laget vi den likeså godt selv, forteller Veronica. Har dere forslag til hva som kan være en morsom måte å fortelle att man er gravid på?


Man må nesten føle på selv når man mener tidspunktet passer, sier rådgiver i Arbeidstilsynet Thomas A. Hansen til Foreldre og Barn. Kan ikke spørre Og sitter du på jobbintervjuet med en liten bul på magen, trenger du ikke å bekymre deg for at de andre i rommet skal ta opp temaet graviditet hvis ikke du gjør det. Caroline Steinsdottir (29) er uker gravid , men det er først de siste ukene at folk rundt henne har fått vite det.


Jeg fant ut at jeg var gravid i uke så vi gikk og holdt på det en stund ja. Morsom mte fortelle man er gravid p? Har noen noen morsommer mter fortelle at man ergravid p? Nr man har verdens strste nyhet fortelle , er det ikke rart om en vil gjre det p en spesiell mte. Og jeg kommer helt klart til å ta abort.


Det var selvsagt overhodet ikke planlagt. Men jeg lurer på om at etter man er fylt år om man er nødt til å fortelle foreldre om det at man skal ta abort?

Fordi det kommer ikke på tale at jeg forteller noe til de. Jeg vet at dere råder oss til å si det til foreldre for å ha en søtte. Her er noen strategier for å hjelpe deg å fortelle barnet ditt at de skal få et nytt søsken.


Hvis du allerede har tatt valget om å gjøre det, ha i tankene at barn mangler perspektiv og ikke vet hvordan man beregner tid i dager, uker eller måneder. Her er rettighetene ledere og gravide br vre klar over. Noen tips til hvordan man kan fortelle foreldre at man er gravid ? Og s tenker jeg litt p hvordan sommeren kommer til bli. Nå er jeg i uke 1 og det er virkelig på tide å fortelle mine foreldre om nyheten. Bor time unna, så jeg møter de ikke så ofte.


Snakker med de på facetime flere ganger i uka og nå holder jeg ikke ut å ha den hemmeligheten lengre. Det er den enkelte arbeidstaker som må føle på når man mener tidspunktet for å fortelle lederen sin om graviditeten, er best. Det er opp til kvinnen selv når hun velger å fortelle arbeidsgiveren sin om graviditeten, men likestillingsloven verner uansett gravide og nybakte foreldre mot ulovlig forskjellsbehandling, sier likestillings- og diskrimineringsombud Sunniva Ørstavik til klikk.


SVAR: Hei jente, år. Så fint at du skriver til oss for å få råd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg