tirsdag 20. februar 2018

Sex etter abort

Ingen forpliktelser. For de fleste vil det være en hjelp å snakke med sine nærmeste. Du kan også kontakte fastlegen din, sykehuset, helsestasjonen for ungdom eller andre tilbud som Amathea og Sex og samfunn hvis du ønsker noen å snakke med.


Prevensjon etter abort. Du kan bli gravid igjen kort tid etter abortinngrepet.

Jeg er også veldig redd for at jeg skal bli gravid igjen på tross av at jeg går på p-piller, jeg har ikke glemt noen. Hvor sikker er den? Og hvor lang tid tar det før jeg kan ha sex igjen etter en abort ? Noen sier dager, andre sier rett etter du har slutta å blø. Jeg lurer også på dette med sex etter abort.


Viss jeg har lyst, vil det ikke da gå fint dersom det brukes kondom? Ser ikke helt hvordan det potensielt skulle utløse en fare for infeksjon. Det står at man bør unngå samleie og karba men det står ikke spesifikt noe om f eks sjøbad og samleie med kondombruk.

Jeg tok abort for dager siden. Jeg blødde kun den første dagen ,og har ingen smerter nå. Dersom jeg ikke kan ha samleie, kan jeg eller kjæresten min onanere meg? Såfall vertfall utenpå skjeden?


Har hatt null ca null sexlyst i flere måneder. Frustrasjonen er stor, men vi hadde en kosestund allikevel her om dagen uten penetrering (for det er vel det som er farlig etter en abort ?) Kan noen kom. SVAR: Hei Det er individuelt hvor mye og hvor lenge man blør etter en abort.


Slik du beskriver blødningen din, høres dette normalt ut. Det sies at man skal vente to uker etter abort på grunn av faren for infeksjon, den samme beskjeden gis ved fødsel. Er det absolutt, eller er det greit å bryte grensen med noen dager så lenge man er forsiktig med bruk av kondom? Svangerskapsavbrudd etter 12. Kvinnen kan selv velge ved hvilket sykehus med nemnd hun vil at søknaden skal behandles.


Jeg har nettopp tatt abort (dager siden) og har jo fått svar på det meste fra sykehuset, men jeg klarte ikke å spør om dette med sex etter medisinsk abort. TIDEN ETTER ABORT : Blødninger er vanlig etter abort , og samleie skal derfor unngås i en periode. Men det er ikke uvanlig å slite psykisk.


Her er alt å vite om tiden etter abort , og hjelp du kan få. Jeg var gravid for første gang og opplevde spontanabort for en uke siden (i uke 8.) Jeg har nå sluttet å blø og har minimalt med smerter.

Kroppen har ordnet opp selv. Jeg og min samboer lurer på hvor lenge vi bør avstå fra samleie, vi vil jo unngå infeksjoner o. Georgia forbyr abort etter at de første hjerteslagene kan registreres. Nå advarer flere mot strengere abortregler i store deler av USA.


Tok abort etter sex med lærer. KRISTIANSAND (VG) Russejenta (19) hevder at hun trengte en voksen person å snakke me og ble med sin lærer (58) hjem. Siden en abort medfører at livmorhalsen blir utvidet, vil du ha større risiko for å få en infeksjon i livmoren. Denne risikoen økes av at det er blodrester i skjeden (som bakterier lever godt i).


Det er derfor ikke anbefalt å ha samleie i perioden etter en abort. Men jeg tok billige graviditetstester omtrent hver dag i den perioden for å sjekke når HCG hormonet hadde kommet seg ut av kroppen. Etter det hadde vi ubeskyttet sex. Så selv om vi hadde ubeskyttet sex da, så kunne jeg ikke ha blitt gravi fordi det tok iallfall uker før HCG var helt borte!


Men kommer ikke menstruasjonen tilbake etter 4-uker, bør du kontakte lege for å finne ut om svangerskapet har gått videre. Vanligst er altså vedvarende blødninger og smerter etter aborten fordi livmoren ikke er helt tømt. Det er minst smerter med en kirurgisk abort selv om dette på en måte er et større inngrep.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg