torsdag 8. september 2016

Hvor lenge varer halsbetennelse

Halsbetennelse er en betennelse i mandlene i svelget. Sykdommen kan skyldes virus eller bakterier. Les mer på apotek1. Hehe, jeg har hatt halsbetennelse en gang.


Klarte ikke svelge mitt eget spytt, ikke spise, ikke drikke, slet med å puste på grunn av hevelsen i halsen, klarte nesten ikke snakke og måtte da ta hvilepause mellom hvert ord.

Hadde høy feber og måtte på dag bli bedt om å bli kjørt på legevakten. Jeg har fått halsbetennelse (streptokokker) og lurer på hvor lenge dette varer. Jeg skal til london om dager så jeg er bekymret. Jeg fikk idag resept på (apocillin) kjente smerten i på mandag. Man kan bli smittet av halsbetennelse gjennom dråpe- eller kontaktsmitte.


For eksempel ved at en syk person i nærheten hoster eller nyser. Kald drikke og is kan virke lindrende på sår hals. Hvor lenge varer en halsbetennelse ?

Har du fått en halsbetennelse , tar det som regel tre-sju dager å komme seg, uansett om det er virus eller bakterier som er årsaken til infeksjonen. Ved antibiotikabehandling kan sykdomsforløpet som regel kortes ned med en halv til en hel dag. Kjrer man lenge nok i for hyt gir, vil kroppen si ifra, sier Hege Tegler. Synes frst n at jeg begynner komme meg. Tro meg, jeg vet hvor jvlig det er herreguud.


MissMonica: Er han smittefarlig og i tilfelle hvor lenge ? Barn i skolealder er særlig utsatt, spesielt i vinterhalvåret. Vi snakker som regel om dråpesmitte som overføres via luft. Behandlingen varer dager. Den går over av seg selv uten noen antibiotisk behandling.


Smertestillende midler gjør at du får det bedre, og feberen faller. Halspastiller lindrer i halsen. Akutt halsbetennelse betegnes på fagspråket akutt tonsilitt. Symptomer og tegn på tonsillitt er feber, svulne tonsiller, sår hals, svelgevansker, grøtet stemme og ømme lymfeknuter på siden av halsen.


Perfekt kokte egg hver gang, uansett om du ønsker de bløt,medium,eller hardkokt. Varer lenger enn forventet. Forfatterne bak studien skriver at i Storbritannia og i USA står slike infeksjoner for over en tredjedel av barns besøk hos primærhelsetjenesten.

Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen timer. Både virus og bakterier kan forårsake en halsbetennelse. Det er alltid viktig å få tatt en halsprøve når halsbetennelsen varer i mer enn tre dager.


Dette er for å unngå senkomplikasjoner som nyrebetennelser og problemer med hjerteklaffene. God bedring og håper svaret er til hjelp. Nå har jeg nok pådratt meg en aldri så liten halsbetennelse. Dessverre er jeg redd den er bakteriell denne gangen, har hatt i feber et par netter nå og litt lavere feber til ingen feber på dagtid.


Burde jeg drikke varmt eller kaldt? Er det farlig og gå lenge uten antibiotika med strep. Dersom bihulebetennelsen varer lengre enn én uke, kan det skyldes en bakteriell infeksjon.


Bihulebetennelse kan vare lenge , og varer den over måneder kalles det kronisk bihulebetennelse. Denne sykdommen har symptomer som kan ligne på halsbetennelse som følge av streptokokkbakterier. Den skyldes likevel et virus.


Noen er så uheldige at de stadig er plaget av halsbetennelse. Selv om mandlene er en del av lymfesystemet og derfor har en nyttig funksjon i kroppen, kan de som er svært plaget ha nytte av å få dem operert bort. Jeg hadde rimelig dårlig halsbetennelse som tok nattesøvnen min dager i strekk, så når den endelig ga slipp en morgen så våkner jeg til at øret mitt holder på å eksplodere. Det kjennes ut som det er bar forskjell i trykk inni hodet mitt. Var hos fastlege men han kunne ikke se pga voks, men han antok det var ørebetennelse.


Det som hjelper mot selve halsbetennelsen er antibiotika, men det finnes kjerringråd som lindrer smertene. Bli kvitt halsbetennelse. Hva er årsaken til halsbetennelse ? De fleste infeksjonene i hals hos barn skyldes virusinfeksjoner (mer enn prosent), og de fleste tilfellene av tonsillitt skyldes streptokokker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg