fredag 23. september 2016

Svimmel og gravid

Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.


Er du gravid og har en tendens til å besvime kan det være lurt å ta forholdsregler. Da kan du føle deg tryggere dersom det skulle skje noe.

Ikke gå på kanten av et fjell, eller på vandretur i en storby hvis du ofte føler deg svimmel og dårlig. De fleste får lavere blodtrykk i starten av graviditeten, noe mange opplever å bli svimmel av. Er gravid i uke 2 og har lenge vært plaget med svimmelhet i sv.


Men nå toppet det seg helt, skulle kjøre ut for å handle, trodde det skulle gå fint, men plutselig ble jeg ekstremt svimme. Som gravid skal du være ekstra forsiktig med bruk av smertestillende tabletter og annen medikamentell behandling. Medikamenter kan ha bivirkninger og bør unngås når du er gravid og i perioden man ammer.


Vi anbefaler å være føre var, og ikke bruke smertestillende hvis det ikke er absolutt nødvendig. Føler du deg svimmel , kan det være et tidlig tegn på graviditet. Tidlig i svangerskapet utvider blodårene seg.

Lavt blodsukker kan også være en medvirkende årsak, sørg derfor for at du drikker og spiser jevnlig. For øvrig kan du bli slapp og sliten av alle de samme grunnene som når du ikke er gravid. Men dersom du i tillegg til å føle deg trøtt, også er svimmel , opplever nedsatt fysisk yteevne, hjertebank, er tungpustet, har hodepine og opplever øresus, kan du ha for lite jern i kroppen, noe som fører til blodmangel, lav blodprosent (anemi).


Legen forklarte meg det att når man går gravid utvider blodårene seg, og i begynnelsen kan blod-trykket bli lavere. Denne tilstanden er plagsom for svært mange, og man skal for sikkerhets skyld bli utredet slik at man med stor sikkerhet skal føle seg trygg på at man ikke feiler noe alvorlig. Rask og trygg leveranse. Når det skjer føler jeg meg skikkelig beruset.


Svimmel spør eksperten: Hei, og godt nyttår! I tillegg har jeg hatt hodepine noen ganger, men ikke nødve. Vanlige beymringer i svangerskapet. Fastlege Kari Løvendahl Mogstad erfarer at gravide kan ha et nærmest uendelig behov for informasjon.


Har siden uke vært i dårlig form, kvalm svimmel og trøtt. Har i tillegg vært mye plaget med hjertebank. Det vil skape trygghet.


I perioder føler jeg at noen av hjerteslagene er veldig kraftige. Pulsen er normal, men det føles som om hele brystet hopper. Føler meg kvalm og svimmel her jeg sitter nå også, selv med mat og drikke.


Blir generelt alltid svimmel når jeg reiser meg, så må bøye meg igjen før jeg klarer å rette meg opp, Hi hi!

Dette varer fra et par min til time. Enda godt det er noe positivt med å ikke orke å shoppe da! Lommeboka får ikke lide. Veldig glad for at jeg ble tidlig ferdig med julegaver i år ja.


Dersom du ikke greier å få i deg mat eller drikke på mer enn ett døgn og føler deg svimmel og slapp, bør du kontakte lege. Noen ganger kan det bli aktuelt med sykehusinnleggelse slik at du kan få væske tilført intravenøst. Les mer om alvorlig svangerskapskvalme her. Mange gravide opplever en følelse av at hjertet banker fortere og hardere enn før.


Hjertet må derfor slå raskere for å sikre kroppen den nødvendige blodtilførselen. Hjertebank blir mer fremtredende når du anstrenger deg, fordi. Samme i dag, bare mer kvalm, sat tmeg på do, men kom ingenting omtrent, og små svimmel. ER DU MYE SVIMMEL ? Dersom det oppstår i kombinasjon med andre symptomer som kvalme, synsforstyrrelser og hodepine, kan det imidlertid være lurt å oppsøke lege.


Jeg er uker på vei, og har vært mye svimmel i graviditeten. Tar jern på grunn av dette, da legen sier jeg har litt jernmangel. Men vanligvis har det vært overkommelig, hodet svømmer litt på en måte, før det går over.


Har også merket det godt i form av black-outs i et par minutter om jeg reiser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg