onsdag 6. juli 2016

Sjokoladekake rømme

Sjokoladekaken prikkes med en gaffel når den kommer ut av ovnen og varm glasur helles over. Så skal kaken stå i kjøleskapet og bli kald. Her er den pyntet etterpå med sjokolade og melis. Ingenting slår en kjempesaftig og smakfull sjokoladekake ! Denne kaken er meget rask å lage fordi deigen bare skal røres sammen.


Sjokoladekake rømme

Rømmen gjør kaken ekstremt myk og saftig, og Firkløversjokoladen gir mild og deilig sjokoladesmak på glasuren! Oppskriften er til liten langpanne. Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter.


Denne sjokoladekaken er nok den mest populære oppskrift både her, og på min gamle blogg. Ikke rart, for denne sjokoladekaken er helt fantastisk! DIGG sjokoladekake ! Vi snakker her mørk, supersaftig sjokoladekake med MASSE lys, bløt sjokoladekrem! Kjør blandingen til du får en jevn (og litt flytende) røre. Tilsett natron og sikt inn hvetemelet i 2-omganger.


Sjokoladekake rømme

Fordel kakerøren i den bakepapirkledde langpannen og stek den på midterste rille i ca. En saftig og god sjokoladekake er alltid en sikker vinner, enten du skal servere den i barnebursdag eller som pausekos på en dugnad. Denne oppskriften er superenkel og kaken kan fint lages en dag eller to på forhån da blir den bare enda mer saftig.


Tenkte bare å legge igjen en kommentar til deg her. Jeg bestemte meg for å prøve denne oppskriften din, da jeg har prøvd flere av dine andre oppskrifter og alltid blitt fornøyd. FOTO: Hilde Aasnæs. Men den har allikevel blitt en av mine favoritter.


Sjokoladekake er noe de fleste liker og den passer derfor utmerket til både store og små anledninger. Se flere deilige sjokoladekaker her. Visp sammen egg og rømme og tilsett det i røren.


Bland sammen hvetemel, bakepulver og vaniljesukker og sikt det i røren. Visp røren godt sammen og ha den i en langpanne med bakepapir i, røren blir veldig tynn. Stek kaken i forvarmet ovn i ca.


Sjokoladekake rømme

Glasur til sjokoladekake i langpanne. Kakerøren 4g smør 1g mørk sjokolade (jeg bruker ) 6g hvetemel 3g sukker 3g mykt brunt sukker ts vaniljesukker ts natron g kakao egg dl rømme , seterrømme eller lettrømme dl melk. Har du laktoseintoleranse bytter du ut smøret med melkefri margarin og rømmen med laktosefri rømme. Har du melkeallergi bruker du melkefri margarin og rømme basert på havre (om du tåler den) eller på soya. Dropp non-stop på kaken og les på ingrediensene til det du ønsker å pynte med.


Kokos og seigmenn går fint. Barnas beste sjokoladekake med deilig sjokoladeglasur på toppen er verdens enkleste å lage og verdens beste å spise. Perfekt til barnebursdag i travel hverdag. Saftig, smakfull, sjokoladekake til små og store. Når kaken bakes med surmelk brukes natron som hevemiddel.


Sjokoladekake rømme

En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god. Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg