fredag 22. juli 2016

Når er det vanlig å begynne med smokk

Jeg ammer ganske ofte,ca hver 2-time siden hun vil ha mat så ofte,men det jeg lurer på da er om det er greit å begynne med smokk , nå så tidlig? Har nemlig hørt så mye forskjellig,noen har sag. Babyen har et sterkt medfødt sugebehov, og det er helt nødvendig for at den skal få i seg mat.


Barnet trenger ikke bruke den samme tungebevegelsen eller gape like høyt når det suger fra smokk eller flaske, og kan da få problemer med å ta puppen igjen. Ikke at jeg stresser med det , og vim ikke starte for tidlig, men når ca har dere hatt god erfaring med smokkestart? Vet at alt er individuelt, men fint å se litt hva flere svarer.


Men babyen sutter sunn fingrene sine og bruker puppen som smokk. Dette er veldig varierene fra person til person, og fra miljø til miljø. Noen steder beynner man å sminke seg når man går i sjette klasse, hvor man utforsker hvordan man ser bra ut med smin. Når vekten stabiliseres og er økende er ett godt tegn på at både melkeproduksjon og barnet får i seg nok melk.


Rådfør deg gjerne med helsesøster når det er greit å starte med smokk. Det tar litt tid før ammingen er kommet godt i gang. Legger henne til brystet hver gang hun smatter, suger på henda eller gråter. Noen ganger spiser bare noen minutter før hun blir liggende å halvsove med puppen i munn. Tar jeg den ut, vil hun ha den igjen etter noen minutter.


Jeg drikker kopper før klokken 08. Det blir jo 8-kopper det. Og det er bare sort kaffe, ikke noe latte eller slikt. Drukket kaffe fra jeg var 1 så drukket denne mengden eller mer i over år. Aldri merket at det har skadet p. Jeg har lyst til å begynne med sminke.


Hun begynte da hun var yngre enn jeg er nå. Spørsmålet er hvordan skal man begynne med sminke? Og når er det egentlig vanlig å begynne med sminke?


Når begynte dere med smokk ? Det kan også roe barnet om det er sint. Selv om barnet sovner lettere med en smokk i munnen, har det også lettere for å våkne igjen i det smokken faller ut av munnen. Derfor bør barn helst ikke sovne med smokk i munnen. Smokken kan også hjelpe deg å avgjøre om barnet kun er irritabelt eller gråter fordi det er sultent. Hva må til for at barn begynner å gå?


Jenter begynner tidligere og tidligere med sminke, men det mest normale nå er vel kanskje å begynne når man begynner på ungdomsskolen. For mange små er smokken en fast følgesvenn de første årene. Det handler også om samarbeid og få til et samspill med mye positiv respons. Er det greit å slutte gradvis, eller må det skje brått?


Alle barn er forskjellige og det er mange måter å slutte med tutt på. Det er så utrolig slitsomt for meg. Nå var vi så uortodoks å gi snuppa smokk allerede døgn gammel. Det har ikke vært noe problemer med det , hun greide fint å skille sugeteknikkene.


Det samme gjelder eldstemann. Men det blir jo anbefalt å vente til amminga er godt etablert, så du må jo bedømme selv hva du tror er best. Personlig tror jeg at det er helt ok å begynne. Når er det egentlig vanlig for gutter å begynne med deodorant?


Min eldste begynner å nærme seg 1 men har ikke vært i nærheten av å lukte svette eller slikt ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg