onsdag 13. juli 2016

Gravid når kjenner man liv

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Ofte er det ganske vanskelig å være sikker på om det faktisk er babyen man kjenner når det bobler i magen, eller om det kan være fordøyelsen som jobber litt ekstra. Men én ting er sikkert – det er utrolig deilig å kunne følge mer med selv på hvordan det står til i magen, når man begynner å kjenne liv hver dag.


Hvis morkaken er plassert på den fremre veggen i livmoren, blir den en buffer som tar av for sparkene, slik at du ikke kjenner dem.

Lite liv i magen kan være tegn på at barnet ikke har det bra. Nå er det veldig store, langsomme, trykkende bevegelser, man får ett trykk der føttene ligger og så kjenner man det en stun før var det mer boksekamp. Men jeg synes ikke at det er som jeg har lest, at når det blir trangere blir det mindre aktivitet fordi det blir trangt.


I nyere svenske undersøkelser har man nå forsket på normale bevegelser hos babyen opp mot termin, og man bruker når ordet Mindfetalness, noe alle mødre har når de kjenner etter:)Den trygge siden om svangerskap fødsel gravid gravide uke til uke termin jordmor spørsmål svar fødsel eggløsning assistert befruktning barnløshet. Ikke lett å si faktisk. Jeg tror bare mennene våres må smøre seg med tålmodighet og ligge med hånden på magen når han har tid. Som gravid for første gang er det vanlig at det tar litt lenger ti enn hvis du har født før og vet hva du skal kjenne etter.


Jeg pleier å si til mine førstegangs-fødende at de lett kan komme forbi uke før de klarer å kjenne skikkelig med liv , og.

Når eg var på utralyd så fekk eg veta at grunnen til det var fordi morkaken låg på venstre side og ikkje foran i magen som er normalt. Da me når magen kjeme og når du kjenne liv trur eg e veldig individuelt☺. Er i mitt sv skap, men aner ikke hvor langt jeg er på vei i hele tatt. Men har kjent liv og er veeeeeldig usikker her. Siden du bare har kjent svake bevegelser så er du vel ikke helt der enda at du kjenner så mye til babyen.


Jeg er gravid i uke i dag. Det er ikke unormalt. Man skulle tro at det var en gledes dag. Men det er en sorgens og bekymringers dag.


Fordi jeg kjenner fortsatt ingen bevegelse og blir mer og mer redd #128546; Inge bobling i magen, Inge leamus, ingen spark. Ingentig som minner om at det er en baby der. Hvordan kjenner man egentlig at det er liv i magen? Jeg syns det er litt psykisk tungt å gå gravid ,. Når man er i uke er det skjelden at fosteret dør.


For min del merker jeg det når mensen ikke kom og testen ble positiv. Så kom ømme bryster, tretthet, kvalme osv fra uke 5-ca. Sv: Når kan man begynne å kjenne liv ?

Da jeg var gravid kjente jeg ikke liv skikkelig før jeg var uker. Dette fordi morkaka lå foran - altså mot min mage, ikke mot ryggen slik som er mest vanlig. Dersom du opplever lite liv , skal du kontakte fødeavdelingen. Gjerne er det slik at fleregangsfødende kjenner liv tidligere enn førstegangsfødende, men det er ingen.


Ja, sparkene blir det færre av fordi det blir mindre plass. Men da blir bevegelsene til babyen større, og man kan kjenne mer romstering i magen. Husker ikke så godt når sambo kjente liv her jeg, men det tar jo litt tid før babyen klarer å sparke så hardt at det kjennes utenpå. Når starter dere å kjenne liv i magen?


Jeg har kjent spark så langt, er i uke :-) Gleder meg sånn til å kjenne det ordentlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg