torsdag 7. april 2016

Bakt potet i mikroen

Finn laveste nettpris her. Må jeg ha på veldig svak styrke? Kan være litt viktig for folk å vite om at den kan ta fyr. Eller er bare mikroen min helt ko-ko?


Bruker du full effekt, kan du regne ca. Når potetene er ferdige, avkjøles de litt.

Skjær toppen av poteten - den skal være som et lokk. Hul ut poteten med en teskje, men la det være igjen ca. Legg potetmassen i en ildfast form. Skal du ha bakt potet til middag?


Det tar minst en time i ovnen, men hvis du kjører potetene på full guffe i mikroen i 4-minutter først, går det mye kjappere. Da blir de gjennomkokt først, så kan ovnen sørge for den deilige sprø skorpen etterpå. Husk at du må stikke hull på poteten før du har den i mikroen.


Bakt potet i mikroen. Den herlige smaken av bakt hvitløk er en god piff i mange ulike retter, men den kan ta litt tid å lage i ovnen.

Bruk mikroen og spar ti uten at det går utover smaken. Tilberedeksestid: 12. Om du skal spise søtpoteten som en bakt potet , bør du avslutte med å gi søtpoteten minutter i stekeovnen for å få deilig, smeltet ost og sprø kanter. Det er vanskelig å få sprøtt resultat i mikroen , så akkurat her er ovnen uslåelig. Her er fremgangsmåten - prøv selv!


Isbittrikset som gir evig liv til urtene. Dette gjør jeg hvis jeg bare lager til meg selv. Dette er greit når du er alene og ikke gidder å koke på vanlig måte.


Poteter kan og kokes i mikroen. Du legger potetene i en form med lokk over. Ha gjerne i litt vann. Prikk hull på skallet med en gaffel før du skrur på mikroen.


Du må beregne ca minutter pr middels stor potet med full styrke, avhengig av type ovn. Smaker spesielt godt til biff. Beregn en stor potet pr. Pakk potetene inn i aluminiumsfolie. Bakes midt i ovnen på 2grader i 1-timer.


Stikk en kniv i poteten for å kjenne om den er ferdig. Alltid på lager, rask levering og lave fraktkostnader.

Stikk potetene med en skarp kniv flere ganger rundt hele poteten. Dette er for å perforere skinnet slik at dampen kommer ut av poteten i mikroen. Det er ikke spesielt artig med poteteksplosjon i mikroen.


Ha potetene i en bolle som tåler Micro, og dekk med to lag plastfolie. Morten s bakte poteter for mikroblge ovn Morten s bakte poteter for mikroblge ovn. Mikroblgeovn: Dette kan du bruke mikroen til - Dinside Bolig 20.


SnartMamma - Mteplassen En gang lrte jeg hvordan man kunne lage bakt potet i mikroen , og akkurat n kan jeg ikke for mitt bare liv huske den. SMART REDSKAP: Mikroen kan brukes til mye mer en oppvarming av rester og tining av kjøtt. Hvordan varme opp bakt potet og spearribs så det blir.


Mat for små og store mager › OppskrifterBufretLignende9. En gang lærte jeg hvordan man kunne lage bakt potet i mikroen , og akkurat nå kan jeg ikke for mitt bare liv huske den. For spare fingrene mine tok jeg ikke hele poteten , men det blir det slutt p nr.


Koke rosenkl er ikke som koke poteter. Kryss i midten og spis som vanlig, bakt potet. Hvor lenge grønnsakene skal stå i mikroen avhenger av mengden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg