mandag 18. mars 2019

Gravid neseblod

Vanlig å blø neseblod. Mange gravide opplever også å blø neseblod i graviditeten. Hun forklarer at slimhinnene i kroppen er mer blodfylte enn vanlig i graviditeten, og at dermed blør en lettere, sier hun. Hvis du blør neseblod , ikke bøy hodet bakover, men klyp over neseryggen og hold det tett til blødningene stopper. Det å være gravid er ikke en sykdom, men en unntakstilstand.


Neseblod krever sjelden behandling av lege. Ifølge Norsk Helseinformatikk bør man konsultere med lege ved kraftige blødninger, gjentatte blødninger eller blødning som ikke lar seg stoppe. Noe av det første han sjekker hvis en pasient er plaget med neseblod , er blodtrykket. Dette støtter Bredvei.


Men det er visst ikke uvanlig å blø neseblod når man er gravid , fordi slimhinnene blir tørrere enn til vanlig og dermed har man lettere for å blø. Blødde litt neseblod daglig da jeg var gravid , har omtrent aldri gjort det hele mitt liv ellers. Har skjønt det er ganske normalt. Del dette innlegget. Forsiden Siste innlegg Regler Barn i. Mange kvinner merker at sjansen for å få en neseblødning øker under svangerskapet, men det er ikke alltid opplagt hvorfor dette er.


Tett nese i svangerskapet er nokså vanlig, mange opplever også å blø litt neseblod. På et endelig notat, kan gravide kvinner redusere forekomsten av neseblod og hodepine eller hindre dem å følge forholdsreglene og ta avgjørelser av sunn livsstil på dette tidspunktet. Selv om en enkelt episode med hodepine og neseblod er egentlig ikke en sak av stor bekymring, ville det være best å oppsøke lege hvis symptomene vedvarer. Forskning har vist at opptil av befolkningen er plaget med gjentatt blødning fra nesen.


Rundt oppsøker medisinsk behandling for denne plagen, det medfører at neseblod er en hyppig tilstand på norske legekontor og sykehus. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Er det vanlig å blø neseblod når man er gravid ? Jeg våknet opp i dag morges at jeg blødde fra nesa! Kan ikke huske at jeg har blødd neseblod siden jeg gikk i barnehagen. Jeg ble jo litt overrasket da, men det sluttet etter noen minutter.


Er det noen andre som har opplevd dette mens d. Gravid uke 1 og 12. Hvis du har opplevd svangerskapskvalme, vil du kanskje oppleve at denne plagen nå går gradvis over. Fosteret begynner å ligne et menneske og alle anlegg til organer er dannet.


Mange forveksler også tegn på at det faktisk er menstruasjonen som kommer og ikke at man er gravid. Det er klart at har man et sterkt ønske om å bli gravid og hele tiden tror man er det, så tenker jeg at det er naturlig at man leter etter tegn. Jeg blør så himla mye neseblod , gjerne ett par ganger om dagen og noen ganger såpass mye at det bare renner så jeg drypper utover både gulv og vask. Jeg har et lite problem for tiden. Noen andre som er plaget med å lett blø neseblod ? Eg nøs på jobb og måtte sitte på kjøkkenet her i minutter før det gav seg.


Brukte en halv boks med anisktspapir (Kleenex). Det er jo passe slitsomt og utrolig upraktisk om jeg har massasjeklienter på benken. Mange tror de vet den beste metoden for å stoppe neseblod : Å lene hodet bakover samtidig som du klemmer neseborene sammen. Blodet kan komme ned i magen og forårsake irritasjoner og oppkast.


Du kan også få blodet i vrangstrupen. I går fikk jeg høre av en bekjent at det kunne være svært skadelig å bruke Otrivin nesespray under graviditeten. Jeg sjekket opp i bruksanvisningen og der stod det at man skulle være forsiktig med bruk av Otrivin under graviditeten. De to vanligste årsakene til neseblod hos barn er nesepilling og slag mot nesen.


Andre mulige årsaker er luftveisinfeksjoner, forkjølelse, influensa, allergi eller at barnet har puttet noe opp i nesen. En sjelden gang kan neseblod være symptom på mer alvorlige sykdommer, som blødersykdom og leukemi, forteller Resch.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg