torsdag 7. mars 2019

Forkjølet gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Det kan skyldes både kroppslige forandringer og mange tanker om fødselen og det nye barnet som skal komme. I siste del av svangerskapet er det flere småplager som kan gi dårligere søvn.

Livmoren blir tyngre og kan presse på blodårer som er viktig for blodtilførselen til barnet. Ved et svangerskap er det mye nytt du skal passe på, da alt som påvirker deg også kan påvirke fosteret. Dersom du blir syk som gravid er det derfor lett å bli stresset. Jeg er gravid i ca. Begynner nå på den tredje uken med forkjølelse.


Har vært så tett i nese, hals og ører at jeg ikke fikk sove på nesten fire dager. I graviditeten er det gjerne litt ekstra skummelt, når du har ansvar for at både deg selv og den lille.

Det er kjipt å føle seg syk. Feber i svangerskapet har som regel de samme årsakene som feber oppstått uten at man er gravid. I de aller fleste tilfeller dreier deg seg om ufarlig og forbigående kortvarig feber. En vanlig årsak til febersykdom er virusinfeksjoner, og noen virusinfeksjoner kan ha ugunstige innvirkninger på graviditeten. Når du nyser, spres viruset i luften med ørsmå dråper.


Når du er forkjølet , er luftveiene fulle av virus. Andre kan puste inn disse dråpene. Forkjølelse er den sykdommen som rammer oss oftest. Voksne blir forkjølet en til to ganger i året, mens barn under syv år blir forkjølet syv til ni ganger i året. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering.


Det ga seg en stun men nå ble jeg forkjølet igjen for en uke siden og er ikke blitt frisk enda. Om det har en sammenheng med svangerskapet eller om det er sesong for forkjølelse vet jeg ikke. De to siste dagene har jeg kjent meg litt forkjølet.


Oppdaget m gru at disse porsjonspakkene med ingefærte inneholdt 5g tørket ingefær per teporsjon. Altså har jeg fått i meg 10g ingefær over to. Hvor farlig er det å få influensa når man er gravid ?

Spørsmål og svar om influensasykdom og -vaksine under graviditet. Hvor farlig er det dersom man får influensa som gravid ? Når bør man i så fall oppsøke lege? Heldigvis får de fleste av oss sjelden influensa.


Små barn puster mest gjennom nesen, og derfor er det slitsomt for dem å bli forkjølet. En forkjølelse kan også utvikle seg til ørebetennelse, astma eller falsk krupp. Her får du tips om hvordan du hjelper en forkjølet baby, og hva du bør passe på. Tett nese hos baby Babyene er helt avhengige av å kunne puste gjennom nesen mens de drikker, derfor er det viktig at passasjen er god.


Er i svangerskap uke 5-6. Tror ikke det er betent? Har du vært eller er spisefortyrret kan det være en stor utfordring å bli gravid. Graviditet handler om å miste kontrollen over kroppen til en viss grad i tillegg til at man naturlig legger på seg, minst kilo bør det være ved en normal graviditet om man er tynn fra før av. For to uker siden var jeg kraftig forkjølet og det tok tid for å bli bedre.


Måtte bruke nesespray for at ellers kunne jeg ikke sove. Nå er det verste over, men nesa er fortsatt tett. I tillegg er jeg kvalm fordi jeg er gravid. Ligger rett og slett på sofaen hele dagen.


Immunreaksjon i kroppen er vel ikke gunstig i fht.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg