tirsdag 30. mai 2017

Kynnere uke 16

Husk at du har krav på to uker fri i forbindelsen med fødselen. Noen arbeidsgivere trekker deg i lønn for disse ukene, andre gjør det ikke. Se video om hvordan det er å være gravid i uke her. De fleste vil merke kynnere først etter 20.


Hos flergangsgravide er kynnerne gjerne mer intense.

Vært hos legen i dag, fikk hastetime. Har kynnere (prematurkynnere som hun klate det) og blitt 1 sykemeldt og må ta det med ro. Så redd og lei meg.


Men mener du at barn skal ha penger til å gå på kino hver eneste uke ? Høres jo spinnvilt ut! Fikk en sjekk hos fastlegen hvor alt var bra med meg og baby. Ingenting ble anbefalt denne dagen, jobbet som normalt.

Men gikk litt ned i jobb litt seinere pga kynnere og andre ting. Hadde mye kynnere hele svangerskapet, og var inne med mulige premature rier umi uke 28. Har de siste dagene vært veldig plaget av såkalte kynnere.


Det begynte med at de kom så fort jeg gjorde noe, men nå er de der kontinuerlig så lenge jeg ikke ligger rolig. Dette er ganske ubehagelig. Uke begynner mandag 13. Se det aktuelle ukenummeret og oversett mellom ukenumre og datoer på Ukenr.


Hva er kynnere og hvordan oppleves de for den gravide? Graviditetshormonene bidrar til at livmoren skal forholde seg avslappet i graviditeten, men iblant oppstår det såkalte kynnere eller sammentrekninger i livmoren. For hva er normalt, og hva er ikke normalt? Og hvordan skal man vite forskjell på kynnere og rier - eller enda vanskeligere, for tidlige rier? Akkurat denne uken synes jeg dette innlegget fortjener et sammenligningsbilde til!


For sjekk hva som har skjedd med magen min den siste uken. Regner med det er på grunn av den elendige formen i går, som også førte til at jeg falt ned litt i vekt. Det var uke 2 det var hst og regn.


Rier og kynnere - alt du trenger.

Fosterets fortsetter å vokse raskt, også denne uken. Nå har det nådd en full lengde på ca. Organutviklingen er nå mer eller mindre fullført. Da måtte jeg ofte stoppe opp litt og vente. Men jeg ble beordret til sengeliggende i uke 2 så når jeg først bevegde meg da så kom de ofte litt sterkere.


Altså jeg trudde jeg hadde kynnere hele nyttårsaften og ukene før. Det er vanlig at en kjenner litt mer kynnere når en runder uker , da vokser fosteret mer og det blir mer strekk i magen og mer kynnere. Det er livmora som trener og gjør seg klar til fødsel. Noen merker det mye og noen merker nesten ikke i det hele tatt. Smertefulle regelmessige kynnere.


De varer i ca15sek til ca2min, med pauser alt fra 3min til 7min. Kynnere har en hele tiden i svangerskapet. Har ett barn som nå er 4år.


Hadde smertefulle kynnere med han også, men ikke så regelmessige som nå. Er det mange som har begynt å kjenne kynnere eller? Jeg hadde det fra ca.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg