torsdag 21. mai 2015

Susanne kaluza blogg

Hvorfor trenger vi fortsatt kvinnedagen? Hvert år, i begynnelsen av av mars, like sikkert som det faste snøfallet som kommer akkurat i det sola begynner å varme og håpet om vår var tent, dukker den faste debatten opp i aviskronikker og kommentarfelt. Ikke farvel, men på gjensyn. Jeg liker å bryne tankene og refleksjonene mine på erfaringene og kunnskapen deres, jeg liker å heve stemmen for saker jeg tror på, jeg liker bli kjent med nye lesere, jeg liker å dele morsomme eller tankevekkende ting jeg kommer over med andre jeg tenker kan ha glede av det samme.


Bli men beinhard. Eksempel til etterfølgelse! I also recognize that it’s only a small fraction of what’s necessary.


Alle kvinner jobber selvsagt ikke i en hardbarket PR-bransje, men det er jommen ikke alle som er journalister eller politikere heller. Vi skal ikke overse at det var nettopp til Stortinget og avisene mange av våre feministiske formødre søkte seg, og at slett ikke alle arbeidsplasser har like liberale tradisjoner eller sterke fagforeninger. I foredragene sine fokuserer Susanne på å dele faktiske verktøy og eksempler du har nytte av i hverdagen. Susanne Kaluza hopper nå av fast journalistjobb for å bli mammablogger på heltid. De gir begge inntrykk av at jobben er viktig, men at de har havna i tidsklemma.


Susanne kaluza blogg

Kaluza jobber som daglig leder på Litteraturhuset i Oslo. Så etter oktober har jeg nøyd meg med å lese bloggen til Susanne. For det er jo vitterlig ikke din feil at ungene mine liker dritkjedelige matpakker.


De siste dagene har jeg fått mange mail fra lesere som spør om hvor de kan få tak i flere av matboksene mine. Mammadamen har allerede blitt selvstendig næringsdrivende. Du har sikkert hørt om bloggere som går til journalistikken. Sist ut var Marie Nor som i forrige måned ble ansatt som redaktør i motemagasinet Vixen.


Godt tidspunkt Susanne Sollid Kaluza (31) er kanskje det første eksempelet på noen som går motsatt vei. I tillegg kan du, som meg selv, bruke bloggen til å bygge relasjoner som kan gi betalte oppdrag av typen foredrag, kurs eller workshops. Etter en titt på bloggen hennes er det lett å se at hun har et åpenbart talent for å skrive. Hun skriver lett og godt.


All bruk av bilder, tekst, lydfiler eller video fra bloggen må avtales med eieren av bloggen. Egmont Publishing AS. Ferdig i TVdebatt om skole med superlærer Håvard Tjora og KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad #128587;#127996;‍♀️ Enig med Tjora i at leksetrykket bør minskes, kvaliteten heves og ikke minst: at vi må ha flere lærere inn i skolen. Har bygget opp Norges ledende nettsted for foreldre, og er i dag redaktør for landets største nettsted for kvinner - med nær én million brukere i uken, positiv bunnlinje og stadig vekst. Interessant ny studie.


Susanne kaluza blogg

Stikk i strid med hva forskerne har trodd møter kvinner i ledelse mer, ikke mindre seksuell trakassering. Vi har med andre ord en jobb igjen å gjøre! Posts about bloggen written by susannekaluza. Etter en topp tur til London (jeg var på matkurs, mann og barn utforsket byens beste lekeplasser, museer, basseng og parker) er vi nå tilbake i Oslo igjen.


Jeg sitter barnevakt for en jente på år. Vi sitter i sofaen og ser på tv, da hun spør meg hvor mye er det normalt å veie når man er år? Nora Dåsnes med god og viktig tegneserie om homofili og toleranse.


Susanne kaluza blogg

For kamper er ikke vunnet en gang for alle, og toleranse kan tas tilbake igjen når tidene blir magrere og folk lengter etter gode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg