mandag 20. november 2017

Mensen etter fødsel fullammer

Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. De ferskeste innenriksnyhetene. Hold deg oppdatert med ABC Nyheter.


Fikk tilbake mensen etter uker, og jeg fullammet også. Bladde opp i alle slags oppslagsverk for å finne ut om kroppen min var helt unormal, men det var ganske vanlig å få den fra uker. Men så gikk det et par måneder før den ble regelmessig. Nå er hormonspiralen på plass, og mensen er borte.


Manga av dere som har fått igjen mensen etter fødsel ? Her er det uker siden fødsel , og mensen er tilbake. Jeg fødte for to måneder siden, og var ferdig med renselens for ca 3-uker siden. I går oppdaget jeg imidlertidig at jeg har begynt å blø litt igjen, og det har kommet litt friskt blod i går og i natt.


Jeg begynte på Cerazette på mandag, og lurer på om jeg har fått tilbake mensen (allerede!) ett. For en uke siden ble jeg ferdig med renselsen etter fødsel. Den varte i tre uker. Men tror dere ikke pokker meg at mensen har kommet tilbake allerede? Sist gang kom den tilbake etter uker.


Fullammer , men det har tydeligvis ikke noe å si for meg. Fødte for uker siden. Har ikke hatt blødning de siste ukene, men i dag har jeg litt. Mindre enn mine vanlige menstruasjoner. Har ingen smerter og er helt frisk.


Kan mensen kommer tilbake så raskt? Anonym bruker skrev: Det er jo ikke frekt å spør? Da jeg kjøpte hus spurte jeg flere av mine venner og de ville hjelpe.


Hadde økonomi til å leie folk men ønsket å gjøre mest mulig selv. Har selv stilt opp og hjelpt venner selv om de har mulighet til å kjøpe arbeidskr. Gratulerer med baby! Det du beskriver høres ikke farlig ut, men har du hatt ubeskyttet sex, bør du utelukke ny graviditet.


Det er litt individuelt hvor lang tid det tar etter fødsel før mensen er tilbake og regelmessig. Mensen etter fødsel : Hei! Når man fullammer , er det normalt å få igjen mens uker etter fødsel ? Ikke store mengder, men så mye at jeg må ha bind på.


Les også: Alt du lurer på om underlivet etter fødsel. Jordmoren forklarer at det er uvanlig å få tilbake menstruasjonen umiddelbart etter en fødsel , og at det i så fall vil være vanskelig å skille mellom menstruasjonen og den såkalte renselsen. Er så forskjell fra person til person når mensen kommer tilbake, selv har jeg det andre veien. Det er individuelt helt forskjellig når mensen kommer tilbake etter en fødsel og det har sammenheng med amming. Kvinner som ikke ammer får menstruasjonene sine tilbake etter cirka - uker etter fødselen.


Ammer man så kan det ta -måneder til mensen kommer tilbake (hos enkelte enda litt lengre). Om kroppen etter man har født barn, eller spørsmål generelt om helse. Login or with;. Når fikk du tilbake mensen etter fødsel ? Tamponger Etter en graviditet forandres kroppen, det gjelder ogs for mensen. Ting er at jeg kan ha den regelmessig i 3. Som regel g ned i vekt uten gjre noe aktivt for det, etter omtrent et par mneder etter fdselen.


Ved fullamming (amming både dag og natt) er det sjeldent at mensen kommer tilbake så tidlig, men det kan skje. Dersom du ikke fullammer , er det større sjanse for at dette er mensen. Etter fødselen , vil kroppen din langsomt starte prosessen med å komme tilbake til normalen. Dette innebærer at du vil før eller siden få menstruasjonen tilbake. Hvis du lurer på noe i forbindelse med menstruasjon etter fødsel , har vi samlet det du trenger å vite her.


Anemi og lav jernstatus etter fødsel. En stor, kraftig og unormal blødning på over 5ml, i løpet av de første timer etter fødselen , skjer hos cirka prosent av kvinnene etter vaginal fødsel og hos prosent ved keisersnitt. En slik blødning kan også oppstå fra timer til uker etter fødselen. Du trenger altså ikke å bekymre deg - verken om mensen dukker opp etter kort ti eller om den lar seg vente på.


Noen kvinner får menstruasjon kort tid etter at blødningene etter fødsel stopper, mens andre må vente i opp til et år før mensen kommer tilbake. Begge deler er like normalt, sier Lunøe Jæger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg