tirsdag 27. januar 2015

Feber går ikke ned med paracet

Lei av lang kø på apoteket? Spar tid ved å handle enkelt og diskret på nett. Rask leveranse og stort utvalg. Idag våknet hun med 3og kl.


Jeg ga henne da paracet stikkpille, men den virket ikke , slik at feberen var 4kl.

Er litt bekymret, fordi jeg husker at barnelegene på sykehuset da d. Hvis feberen ikke vil gå ned og den er såpass høy, så ville jeg ringt lege. Det er aldri feil å ringe legen når man er bekymret etter min mening, og de kan også gi kvalifiserte råd. No offense, det er sikkert mange gode råd å få her inne, men så høy feber som ikke vil gå ned med febernedsettende ville jeg ikke gamblet på. MEN Ibux fungerer veldig bra. Når feberen ikke går ned med Ibux har det alltid vært bakterielt.


På legevakta vet de ikke hvorfor hun reagerer forskjellig, men har bare sagt at vi må bruke det som fungerer.

På min sønn så virker paracet overhodet ikke på virus-infeksjon, da er det kun ibux som hjelper. Ene gangen fikk han feberkrampe time etter at han hadde fått paracet. Så er nok litt forskjellig på når og når ikke paracet virker, så du må nesten prøve deg frem med de forskjellige merkene. Feber går ikke ned med paracet.


Barnet blir ikke fortere friskt om det fr feberned- settende medisiner. Nr man har feber er det viktig lytte til kroppen og hvile, ikke stresse seg opp og. Vi var med på en slik runde for noen uker siden, hvor datteren vår lekte til å plutselig gå og legge seg apatisk på sofaen.


Ble sendt fra legevakt til sykehus, hvor de tok en del prøver. Hun hadde hurtigstigende crp, og i feber , som kom akutt og ikke gikk ned med paracet. De fryktet hjernehinnebetennelse, men det var det HELDIGVIS ikke. Fikk paracet for timer siden (ml mikstur), men feberen er ikke gått ned med mere enn grader. Liker ikke dette jeg, og blir nok å ta en tur.


Det finnes ikke andre febernedsettende enn paracetamol til barn, nei. Her i huset betyr nesten alltid feber som ikke går ned med paracet ,. Jeg tar normalt kun om dagen. Dersom du går med over i feber i flere dager, bør legen kontaktes for å vurdere om du skal ha antibiotika.

Her er det imidlertid viktig å ta allmenntilstanden med i betraktning. Det er fullt mulig å ha i feber og være ganske kvikk. Barn har feber når temperaturen er over 38° (målt i endetarmen). Barn får lettere feber enn voksne, og høy feber behøver ikke bety at barnet er veldig sykt. Ibux mikstur skal ikke brukes til barn under kg (år) uten samråd med lege.


Barnet mitt på mnd hadde 3i feber på morgenen. Da ga jeg en stikkpille med 1g. Nå klokka var feberen på 39. Skal jeg gi mer paracet ? Eller skal jeg la vær? Paracet er anbefalt som førstevalg.


Vet jo at det er feberen som bekjemper infeksjonen i kroppen, men. Hun jeg snakket med var sykepleier å snakket lenge med meg å fikk roet meg. Hun sa at så lenge feberen går ned med paracet så er det ingen fare,å da er det ikke nødvendig å ta han til legevakten.


Men at hvis feberen ikke var gått ned innen så og så lang tid så måtte vi komme oss legevakten. I dag ble hun marmorert i huden og Hadde ikke hatt tisse bleie på timer. Vert hos legevakt ganger,crp under 5. Og ble tatt en hb som enten var 2. Når går man til lege med feber og.


Siden da har vi vært hjemme. Det at feberen gikk opp og ned i helgen hadde ikke med febernedsettende å gjøre tror jeg. Ga det bare to ganger, lørdag kl.


Ikke noe i mellom der, og hun hadde ikke feber i mellom der ihvertfall ikke hele tiden (målte ikke når hun virker frisk).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg