onsdag 10. januar 2018

Takle kjærlighetssorg

Slik takler du kjærlighetssorg. Det er nok en svak trøst for dem som akkurat har opplevd et brudd – men denne tunge tiden går over og kommer til å gjøre deg sterkere. Ved å takle kjærlighetssorg lærer vi masse om oss selv, om hva vi trenger, hva vi synes er viktig og hva vi ikke vil akseptere i et fremtidig forhold.


Takle kjærlighetssorg

Har kjærlighetssorg nå, og det river meg i fillebiter. JEg har vært i svært få forhold i mitt liv, og er svært kresen på hvilke mennesker jeg vil være med. Så det er langt mellom hver gang. Har noen noen tips på hvordan man kan takle kjærlighetssorg ? ALLE tips taes imot med stor takknemlighet ️. Noe av det vondeste det går an å oppleve er kjærlighetssorg. Likevel må de allere fleste gjennom dette en eller flere ganger i livet.


Trøsten er at tiden leger alle sår og at det går over. Er egentlig enig med deg her. En sint mail tror jeg ikke det kommer noe godt ut av. De tankene kan man heller få ut på andre måter.


Enten ved å klage til venner eller andre, eller man kan takle det ved å skrive det ned for seg selv. Jeg misforstod litt det med den mailen i mitt forrige innlegg. Jeg er en 13år gammel jente som nettopp har gått igjennom et brudd men kjæresten ble veldig lei meg og vet ikke hvordan jeg skal takle det. En som skal være tøff mot meg, ikke si noe pent, ikke vise at han bryr seg, kun tenker på seg selv. Etter samtaler med andre personer har jeg skjønt at dette har vært hans forsvarmekanisme, hans måte å takle bruddet på.


Jeg burde jo holde meg unna han, men jeg har dette forbanna håpet. Men det sårer meg like mye hver gang. Kjærlighetssorg er noe av det vondeste man kan oppleve.


Den sunneste måten du kan takle et brudd på, er å tillate deg selv å ha det vondt. En kjærlighetssorg kan være like sterk som sorgen du føler etter at noen har død sier psykologspesialist Arve Bjelland Grov, psykologspesialist i Barne-, ungdoms- og familieetaten (BUF-etat). Etter et brudd trenger vi tid til å tenke og prosessere følelsene våre, men hva om du må se eksen din hver eneste dag på jobb? Det kan de fleste av oss skrive under på.


Thomas og Andreas fra boybandet Suite forteller oss hvordan gutter takler å få hjertet sitt knust. Ved kjærlighetssorg er altså det første du må gjøre å ta tak i selvfølelsen din! Gjør det du kan for å bygge den opp igjen!


Vær sammen med venner som liker deg og som gir deg bekreftelse på at du er bra akkurat som du er! Dersom du har kjærlighetssorg og føler at den aldri kommer til å gå over, bør du ifølge Schmidt prøve å huske at tiden leger alle sår. Når en skal komme seg videre etter et brudd må man rett og slett ta tiden til hjelp. Vi vet jo alle at tiden leger alle sår. En sunn måte å takle et brudd på vil være at du gir deg selv en periode hvor du har lov til å sørge.


Når man har kjærlighetssorg , går man gjennom forskjellige faser. Hei Jeg lider av av alvorlig kjærlighetssorg. Har hatt det i mange mange mnd. Har prøvet psykolog, terapeut, snakket med familie osv.


Alle sier jeg må se fremover, begynne på nytt osv. I en alder av langt over er dette min første store sorg. Dette var min livs kjærlighet på alle måter. Jeg velger å bli i forholdet på tross av at det ikke er godt, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal takle en skilsmisse.


Det siste alternativet er et dårlig utgangspunkt. Det første er vel kanskje det vanligste og innebærer både evne til å tilgi og fortsatt tillit til partneren på tross av sidespranget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg