tirsdag 23. januar 2018

Hodepine hver dag

Hodepine hver dag

Les også: – Jeg tror jeg har hatt hodepine hver eneste dag av mitt liv. Ifølge Monica Drottning-Rønne, forsker og spesialist i nevrologi, kan en rekke faktorer rundt oss trigge migrene. Er det normalt å ha hodepine hver dag ? Noen ganger er den bare på ene siden også, og bak øyet osv. Våkner med hodepine - Kropp og helse. Jeg har slitt med hodepine hver dag i to uker nå, og vil bli kvitt dette.


Hva kan være årsaken? Jeg drikker ca tre liter væske per dag. En til to kaffekopper. Spiser regelmessig. Sjekket synet for litt siden, og har riktig styrke på linsene.


Sover timer hver natt. Hvorfor får jeg da hodepine hv. Hodepine som kun opptrer på natten. Det kan også være snakk om en mer alvorlig hodepine , men flere former for hodepine kan inntreffe om morgenen. Migrene i flere dager eller vondt i hodet hver dag.


Hodepine hver dag

Kronisk migrene defineres som hodepine i dager eller mer hver måned. Av disse hodepinedagene er minst åtte dager med migrenesymptomer. Det må dessuten pågå i minst tre måneder i løpet av et år.


Har bare tatt paracet for dette ( 4-pr dag ). Har nylig vært til MR undersøkelse og røntgen av nakke uten at det kom noe utav dette. Tar man smertestillende hver dag vil det føre til at hjernen bli mer følsom for smerte. Man ender dermed opp i en ond sirkel. Eli Øvstedal er fastlege og skolelege. Det første hun gjør når en pasient rapporterer om hodepine , er å ta opp en sykehistorie.


I den noteres det ned hver gang du får hodepine og hvor lenge det varer. Dagboken kan bidra til å fange opp triggere som kan ha utløst hodepinen , slik at du lettere kan forebygge aktivitet som forverrer plagene dine. Innsendt spørsmål ­Siden i midten av Juli har jeg hatt hodeverk. Det begynte med et par dager i uken. Nå den siste mnd har jeg hatt det minst dager i uken og max 6. Det er konstant hele døgnet og dagene er etter hverandre.


Jeg kan legge meg med hodepine og vokne med det. Hovedsakelig skiller man mellom to grupper av hodepine , primær hodepine som betyr at hodepinen er en sykdom i seg selv og sekundær hodepine som betyr at hodepinen skyldes annen sykdom. Hormonell hodepine er svært vanlig og skyldes hormonelle svingninger som følge av svangerskapet. Til tross for bruken av smertestillende midler, vil ikke smerten forsvinne, og det er mange tilfeller der den varer hele dagen.


Ifølge Patrick Hammeren, som er kiropraktor ved Atlasklinikken i Bergen, er det mye som tyder på at hodepiner som forekommer om morgenen ofte er relatert til stress. De vanligste årsakene til hodepine om morgenen er: Betennelse i nesegangen. Når nesegangen bak nesen, øynene og kinnbeinene er betent, kan det føre til en smertefull hodepine.


Hver tredje tenåringsjente har mye hodepine , viser undersøkelser blant flere tusen ungdommer. Jeg får det hvis det er mye skolearbeid på en gang. Jeg blir nervøs og det tar over hodet.


Jeg sliter noe voldsomt med hodepine. Jeg har mer eller mindre vondt i hode hver dag , har hatt det i ca. I begynnelsen var det i venstre bakside av hodet jeg kjente det, men nå har den på en måte flyttet seg frem mot øynene, panne og tinninger. Søvnproblemer og hodepine.


Mamma skriker til meg hver dag. Vil puppene mine bli mindre hvis jeg trener nesten hver dag ? Jeg svetter mye og det lukter vondt selv. Er så drit å gå rundt hver dag med kvalme, vondt i hodet, svimmelhet og å være trøtt. Jeg tar kvalmestillende tabletter når kvalmen blir som verst, men prøver å ikke ta så mange av dem.


Hodepine hver dag

Alt dette med kvalme og hodepinen har påvirket livet mitt mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg