onsdag 28. juni 2017

Sovner under amming

Dette kan du lese mer om i avsnittene under og få råd om hva du eventuelt bør gjøre. Ta kontakt med helsestasjon eller lege hvis du er bekymret for barnet. Må alle barn vekkes dersom de sovner under amming ? Noen barn vil ammes i fem minutter og sovner rett etterpå. At barnet sovner under ammestunden krever ikke alltid tiltak. Det hender at både jeg og småen sovner og våkner igjen etter en time-halvannen på nattestid.


Derfor sovner du bak rattet – Kaffe, høy musikk og frisk luft gjør deg ikke mer våken bak rattet. For søvnige bilførere er det bare én ting som hjelper, sier ekspert på trafikksikkerhet. Har en dager gammel gutt som nesten alltid sovner under ammingen. Men han fortsetter jo å die selv om han sovner. Han faller ikke i dyp søvn og om jeg legger han ned etterpå, våkner han som regel, hvis jeg ikke bysser han i søvn.


Høres jo egentlig litt koselig ut og, men forstår deg når det kommer til sovestilling #128578; Man produserer søvnhormoner under amming , noe som skal hjelpe både mor pg barn å sovne godt igjen like etter maten på natten. Jeg sitter i senga for å amme, da sovner jeg ikke. Knerten har alltid sovnet raskt i senga si etterpå. Uff, sovner av under amming om natta!


Liggende nattamming : Hender det at dere sovner med. Men så var det alle disse rådene da. Melkekompresjoner kan brukes for å øke melkeproduksjonen, hjelpe et sugesvakt barn, et barn som sovner ved brystet, korte ned tiden ved brystet, eller for å få ut mer melk ved pumping. Samsoving tør jeg ikke da sengen vår er veldig myk, så her flyttes hun over i egen seng når hun har sovnet tungt. Ammes i søvn her også.


Funker bra, bortsett fra at det kan ta litt tid før søvnen er dyp nok til at hun kan flyttes. Hendene mine sovner vekk, og begynner å prikke når jeg sover, og jeg våkner av det. Ubehagelig og til tider vondt når jeg får igjen førligheten. Føles ofte stiv, kald og kraftløs om morgenene. Jobber som kokk nå etter at jeg fikk attføring fra fisker yrket pga dette problemet.


Hvis barnet ligger oppå brystkassen din blir det stimuleret til å puste av pusten din. Det er tryggere enn å ligge på magen i senga. De fleste nybakte mødre har gledet seg til å amme barnet sitt, og forventningene rundt amming og hvordan det skal oppleves er ofte veldig høye. Dette er ikke uten grunn, for det å amme kan.


Babyer vil kanskje også bare være våkne mens de blir matet. Hvis en baby sovner under amming , er det best å fortsette å amme til spedbarnet er helt i søvn eller moren er sikker på at han eller hun er mett. Hvis en baby ikke får nok næring, kan dette føre til at babyen våkner og blir irritert. Når er et ammemåltid over? Hvordan vet dere at deres barn er ferdig med måltidet?


Sovner under amming

Opplever her at jenta sovner under amming , hvordan vet jeg da at hun er ferdig med måltidet og fornøyd? Denne setningen har jeg hrt mange ganger. Helt siden Helmer ble fdt har vi slitt med f han til die ordentlig. Nr hun sovner skifter vi bleier, masserer. Han har ikke kraft nok til f ut melken, gr fort lei og sovner ved brystet.


Da sovner hun med en gang, og forsyner seg av puppen som hun vil. Under de tre timene vi lå der har han tydeligvis blitt sulten igjen og bare plugget seg på puppen når jeg sov, for så å sovne igjen selv. Grunnen til at jeg tror det er fordi han som regel er sulten igjen maks tre timer etter siste amming , men han var ikke sulten da jeg våknet.


Skal du gi han uten bryst, bør du ikke bruke flaske. Smokksuging og bryst er to forskjellige måter å suge på og han kan bli sugeforvirret. Hvordan gå frem når han sovner ved puppen under måltider, og hvordan få en slutt på det?


Han starter med veldig livlig suging, men etter en liten stund dabber det av. Prøv med skje eller kopp. Han suger fortsatt, men øynene glir igjen og jeg hører at det kun er kosing, ettersom det kan gå svært lenge mellom hver gang han svelger.


Følelsen av at armene dovner eller sovner hen kalles på fagspråket for parestesier og kommer av at nervene som går til og fra det aktuelle kroppsområdet er i klem eller på annen måte ikke fungerer helt som de skal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg